Clear Channel

Nu finns Stockholm City Bikes även i Solna

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2012 11:11 CEST

Nu utvidgar Stockholm City Bikes ytterligare utanför Stockholm Stad. 5 nya stationer för lånecyklar etableras i Solna. De nya stationerna invigs tisdagen den 21 augusti av stadsbyggnadsnämndens ordförande i Solna Stad Anders Ekegren och Clear Channels VD Ola Klingenborg.

Stockholm City Bikes finns i tre kommuner, Stockholm, Lidingö och nu även i Solna. De första fem stationerna för lånecyklar i Solna finns i Södra Solna på Solnaplan, Karolinska Institutet, Ekelundsbron, Huvudsta centrum och Pampas Marina. Systemet utökas successivt. I april 2013 kommer det att finnas femton stationer i Solna. Ett år senare beräknas det finnas 25 stationer i kommunen. De sista 10 stationerna placeras ut efter förslag från boende och verksamma i Solna.

”City Bikes är oerhört uppskattade av såväl användare som annonsörer. Vi är stolta och glada för att Solna Stad valt att samarbeta med Clear Channel för att få ett integrerat cykelsystem i hela Stockholmsregionen”, säger Ola Klingenborg, VD Clear Channel. ”Vi har en offensiv utbyggnadsplan och planerar att bygga flera cykelstationer i Stockholms närförorter och grannkommuner de kommande åren”, avslutar Ola Klingenborg.

”Det finns många bra skäl till att cykla. Det är billigt, det ger motion, är bra för miljön och sist men inte minst, man tar sig snabbt fram. Vi ser cyklarna som ett viktigt komplement till kollektivtrafiken och hoppas att det ska bli populärt”, säger Anders Ekegren, stadsbyggnadsnämndens ordförande

Välkommen på invigning den 21 augusti

När: Den 21 augusti kl 16:00-16:30 invigs lånecyklarna

Var: Vid cykelparkeringen på Solnaplan (Busstorget, Solna C)