Phone House

Nu finns PalmViewer LT71 hos The Phone House

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2010 11:22 CET

PalmViewer LT71 är en miniprojektor som är föredömligt enkel att koppla in och använda tack vare att den endast ansluts till datorn med hjälp av en USB sladd.

Den strömsnåla LED-lampan som har 20.000 timmars livslängd gör att projektorn är helt underhållsfri. Ingen laddare, inget batteri och inga tjocka kablar behövs eftersom både ström och bild kommer från datorns USB port. Den lilla storleken och den låga vikten hindrar inte att LT71 kan projicera en bild på upp till 70 tum i ett mörklagt rum.

-  En LT71 miniprojektor och en laptop blir tillsammans utmärkta arbetsredskap för det mobila kontoret, säger Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, The Phone House.

-  LT71 är idealisk vid spontana, informella möten där en laptop används som stöd, säger Johan Tysklind på Yoyomotion.

Läs mer om PalmViewer LT71 på www.yoyomotion.com  eller www.phonehouse.se

Pris: 1999:-

För mer information vänligen kontakta:

Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, 0735-20 08 58, jonny.malmlof@phonehouse.se

Johan Tysklind, Yoyomotion AB, 0705-93 95 11, johan@yoyomotion.com

The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni, bredband och laptops. The Phone House står för cirka 15 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 800 anställda och 114 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och The Carphone Warehouse. Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i USA, Kanada och Kina. The Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet "The Phone House".

Yoyomotion är ett nystartat bolag som inriktar på att fånga upp ny teknologi inom nya och innovativa produktkategorier och ta dem till marknaderna i Europa, Mellan Östern och Afrika. Fokus ligger på portabla, mobila och trådlösa produkter och lösningar och affärstillämpningar till konsumenter och mobila företagsanvändare.