Den Rockande Kocken & Metal Munchers

Nu höjer vi ribban

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2013 10:03 CEST

Startad för mindre än 3 år sedan har Sveriges kanske mest unika blogg gått från en obskyr tillvaro i periferin till att vara en av de 25 mest besökta bloggarna i landet. Nu ska ribban höjas rejält med siktet inställt på att konkurrera med bloggar som Kissie, Kenza och Blondinbella om läsarnas uppmärksamhet.

Ett flertal annonskampanjer i såväl dagspress som tidskrifter samt via sociala nätverk och affiliateprogram kommer under våren och sommaren permanent placera Den Rockande Kocken i svenskarnas medvetande. I samband med satsningen öppnar man även dörren för permanentsponsring, så kallade "endorsement deals", där företag ges möjlighet till effektiv varumärkesexponering och produktplacering.

Läs mer om permanentsponsring

Under det senaste året har Den Rockande Kocken gått från klarhet till klarhet med en ständigt växande läsarskara där Tobbe Hvornum som även han går under namnet Den Rockande Kocken vunnit Del Montes tävling "Den moderna klassikern", varit domare i Chark-SM, blivit del av provköket hos Falkeskog Delikatesser, skrivit krönikor för Hey Sugar Magazine och mycket mer. Bokprojektet Metal Munchers i samarbete med mer än 100 svenska rockband har kommit ut med titeln "The Festival Edition" och uppföljaren "The Second Coming" är planerad till sommaren.

För att boka intervju med Den Rockande Kocken vänligen kontakta på info@godaremat.se eller 033-294800.

Den Rockande Kocken  http://blog.godaremat.se/
Metal Munchers (FB)  https://www.facebook.com/pages/Metal-Munchers/203720063037580

Den Rockande Kocken är en av landets mer välbesökta bloggar och har en dubbel fokus, mat och musik både tillsammans och var för sig. Med 75-80.000 unika veckobesökare är den en av de 25 mest besökta bloggarna i Sverige och den är helt unik i sitt utförande och sin framtoning.