Stockholm WineLab

Nu i lager - Vinboxen Texas Longhorn Charcoal Shiraz

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 12:49 CEST

Nu, mitt i brinnande grillsäsong lanseras Texas Longhorn Charcoal Shiraz på bag-in-box. Vinet är framtaget av Stockholm WineLab tillsammans med restaurangkedjan Texas Longhorn och finns sedan tidigare på flaska. Efter att ha rönt stor framgång i Texas Longhorn Steakhouse och Burgers & Deli-restaurangerna och på Systembolaget är det i juni premiär för Svenskens populäraste semesterförpackning.

- Det sydafrikanska rödvinet Charcoal Shiraz är gjort för att passa till grillat, restaurangkedjan Texas Longhorns specialområde. Den nya förpackningen förenklar för semesterfirande svenskar som tycker om att stå vid grillen, säger Jens Henricson, VD för Stockholm WineLab.

Texas Longhorn Charcoal Shiraz finns i Systembolagets beställningssortiment. Art. Nr: 2074-08, 259 kr/3 liter.

Utseende: Mörkt röd färg med bra djup.
Doft: Fruktig och lite rökig med typiska toner av mörka bär, vitpeppar och viol.
Smak: Fruktig och fyllig med mjuk tanninstruktur och toner av mörka bär, viol, charkuterier och peppar.

Om vinet: Texas Longhorn Charcoal Shiraz är speciellt framtaget för att passa till maten på Texas Longhorns restauranger. Den generösa fruktigheten och den lätt rökiga tonen gör att det är ett perfekt komplement till den lite rökiga karaktär maten har som serveras på Texas Longhorn, till exempel ribs, entrecôte och hamburgare. Vinet är fylligt och smakrikt med en mjuk, rund karaktär. Druvan Shiraz är en högkvalitativ druva som trivs ypperligt i Sydafrikanska Coastal Region.
Vinet har lagrats en tid på fat vilket ger vinet komplexitet och en elegant fatton.

För mer info och bilder, kontakta info@stockholmwinelab.se eller www.stockholmwinelab.se

Stockholm WineLab grundades i december 2009 av Jens Henricson, Magnus Lansman och Björn Olsson. Den unika kompetensmixen av produktkunskap, marknadsexpertis, brett kontaktnät och känsla för varumärkesstrategi och design har på kort tid gjort Stockholm WineLab till en kraft att räkna med i den svenska vin- och spritbranschen.
Mixen av starka producentvarumärken och unika produktkoncept utgör receptet för Stockholm WineLabs produktportfölj, där Patriarche, Crystal Head Vodka, Hälge och Texas Longhorn är framgångsrika exempel.
Stockholm WineLab har en stark styrelse och ägarstruktur i ryggen, bestående av Systembolagets förra vice vd Barbro Ström, varumärkesstrategen Pelle Körberg, affärsjuristen Krister Azelius samt entreprenören Ville Schottenius.
Lär känna Stockholm Winelab här.