Yoyomotion

Nu introduceras YOYOCam Pro – trådlösa nätverkskameror för bevakning inom- eller utomhus

Pressmeddelande   •   Maj 07, 2014 10:08 CEST

Yoyomotion lanserar nu en serie lättinstallerade och funktionsrika kvalitetskameror med hög prestanda för bostaden och affärsverksamheten. Kamerorna finns för montering inom- eller utomhus, med trådlös uppkoppling via 3G eller Wi-Fi.

Nya Pro-serien är utvecklad för oavbruten övervakning i och utanför hemmet, fritidshuset, företaget, parkeringen eller på andra permanenta eller tillfälliga platser. Kamerorna kan även kopplas direkt till larmcentral och andra över­vakningssystem. De högkvalitativa komponenterna garanterar en bildkvalitet upp till full-HD (1080p) beroende på modell.

– Vår nya serie övervakningskameror har en otrolig potential med tanke på att de är både användarvänliga och har hög kvalité. Bild och ljud överförs direkt via Wi-Fi eller 3G till mobilen, plattan eller Pc:n utan att gå via någon molntjänst så användaren slipper dessutom oroa sig för att bildmaterial kommer på vift, säger Johan Tysklind, produktansvarig på Yoyomotion.

YOYOCam Pro-kamerorna installeras enkelt av användare utan särskilda förkunskaper med hjälp av QR-kod och en snabbstartsguide. Vid larm överförs sedan bild och ljud direkt till användarens iPhone, iPad, Android smartphone eller PC.

Upp till 36 kameror kan samtidigt övervakas och administreras av en och samma användare via den användarvänliga applikationen. Enheterna är även utrustade med kraftig LED-belysning för övervakning på natten eller vid dåliga ljusförhållanden samt inbyggd mikrofon för avlyssning. Inspelat material, även förinspelad sekvens innan rörelselarm, lagras på minneskort, nätverksdisk (NAS) eller till FTP-server.

Mer information om varje enskild modell finns i bifogat produktblad.

Pris och tillgänglighet:

Produkterna finns ute på marknaden nu, med pris från 1 995 kronor inkl. moms.

YOYOCam Pro är tillgängliga från våra distributörer www.copiax.se, www.datanat.se och www.kamicsecurity.com/se/ plus ett stort antal återförsäljare inom Sverige.

För mer information om YOYOCam Pro: www.yoyomotion.com eller kontakta sales@yoyomotion.com

Presskontakt:

För produkt- och teknisk information samt övriga frågor, vänligen kontakta Johan Tysklind.

Mail: info@yoyomotion.com

Yoyomotion AB är ett svenskt bolag som utvecklar, importerar och distribuerar innovativa produkter inom områdena mobilitet, kommunikation och elektronik. Bolaget är baserat i Stockholm med försäljning inom Europa.