MyWidz AB

Nu kan alla ha en egen mobil-app för sin konferens eller sitt event.

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2010 11:47 CET

Det svenska snabbväxande mobil-företaget MyWidz presenterar idag en ny teknisk lösning som gör det möjligt för företag att ha en egen mobil-app för konferensen eller eventet. Genom MyWidz unika lösning fås appar också för andra plattformar. Första konferens att använda sig av MyWidz G2 för sin app är den superheta konferensen SIME Stockholm som börjar idag.

”Vi är jätteglada att SIME, som är Norra Europas största konferens om Internet och digitala möjligheter valde MyWidz G2 för sin app. Det är ytterligare ett erkännande för vårt innovativa arbete. Vi ser en trend att allt fler inom event och konferensbranschen intresserar sig för appar och det känns bra att kunna erbjuda en bred lösning för att snabbt göra detta möjligt.” säger Jonas Löfgren vd på MyWidz

Kort om SIME: Under hösten 2010 genomförs norra Europas största konferens om Internet och de digitala möjligheterna. Under två dagar i November samlas internationella tänkta ledare från TIME-sektorn med beslutsfattare från stora organisationer i Sverige, Norge, Danmark och Finland samt även större delarna av media-, Internet-, annonserings- och IT-industrin.

Kort om appen: SIME appen har funktioner som livefeed kopplat till Twitter, matchmaking, video mm. Den uppdateras löpande och genom MyWidz G2 kan den förändras beroende på vilket skede konferensen är i. Den mallbaserade uppbyggnaden gör det möjligt för SIME att snabbt addera nya funktioner till existerande konferenser och nya konferensappar i nya städer och med nya teman.

MyWidz G2 är världens första CMS för mobila appar. Under parollen Apps.Made.Easy gör MyWidz det enkelt att utveckla och hantera mobila appar oavsett mobil. MyWidz G2 bygger på hybridteknologier för att förenkla utvecklingen men ändå få en fullödig känsla, hastighet och funktion i den färdiga appen. Systemet kopplar till företagets web-CMS och gör uppdatering enkel och smidig, samt spar pengar på samma sätt som ett CMS för webben gör.

MyWidz AB, vd Jonas Löfgren - Tel: 070 - 727 39 36,  E-post: jonas.lofgren@mywidz.com