Billboo AB

Nu kan alla idrottsklubbar finnas i App Store och Android Market

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2011 11:28 CET

Mobilen blir allt viktigare som informationskälla för gemene man och enligt Telias senaste statistik är 7 av 10 mobiler som säljs idag smartphones. För att stödja denna utveckling lanserar nu Billboo AB, som är marknadsledande inom segmentet sport i mobilen, Billboo Mobilt Matchprogram som innebär att alla klubbar, stora som små, kan finnas i App Store och Android Market.

Med Billboo Mobilt Matchprogram kan supportrar direkt i sina mobiler var som helst, när som helst nå all viktig information om sitt favoritlag. Billboo jobbar tillsammans med klubbarna och erbjuder på så sätt information direkt inifrån laget och klubben.

Första klubb ut är Malmö FBC och ni hittar Malmös Mobila Matchprogram här i App Store och här i Android Market.

Billboo Mobilt Matchprogram är enkelt, engagerande och lönsamt

Enkelt för klubbarna då all hantering med tryckerier, utdelning, uppstädning elimineras.
Engagerande för supportrarna då Billboo Mobilt Matchprogram kan användas 365 dagar om året för att kommunicera med supportrarna vilket visat sig ge ett än större engagemang från kring laget.
Lönsamt för klubbarna då Billboo har en annonsmotor där klubbarna kan sälja egna annonser samt att Billboo kan hjälpa till med detta. Att annonsera i mobilen är mycket attraktivt.

”Mobilen träder allt mer fram som den primära källan för informationsinhämtning varför det är enormt kul att nu kunna erbjuda Sveriges alla idrottsklubbar möjligheten att kommunicera med fansen via mobilen. Billboo Mobilt Matchprogram möjliggör för klubbar, stora som små, att nå ut till sina supportrar samt medlemmar på ett nytt sätt via mobilen vilket öppnar upp helt nya möjligheter till kommunikation samt intäkter.” säger David Broberg, medgrundare på Billboo.

För mer information, besök våra hemsidor:

www.billboo.com

Presskontakt:

Billboo AB

David Broberg, medgrundare , Billboo

david@billboo.com

www.billboo.com

@billbooab

Billboo erbjuder idrottsklubbar och förbund mobila appar med vilka fans och supportrar kommer närmare sitt favoritlag. Vi är ett team med lång erfarenhet från sport- och mobil-världen och vi brinner för att erbjuda en optimal upplevelse vid sportevent. Vårt mål är att få vara delaktiga i att få svensk idrott på alla nivåer att blomstra.