Stiftelsen Barnens Dag

Nu kan barn och från Nacka åka på kollo på Barnens Ö!

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 11:34 CET

Sommaren 2010 har barn och ungdomar som går i skolår 4-8 möjlighet att söka på kolloplats genom kommunen.

Stiftelsen Barnens Dag, som äger och driver kollona på Barnens Ö, har fått i uppdrag av Nacka kommun att anordna kollo med ett begränsat antal kolloplatser för barn och ungdomar som är folkbokförda i Nacka. Sista dag att söka plats är 1 mars, söker gör man på kommunens hemsida.

Att åka på kollo är att uppleva fantastiska sommardagar, träffa massor av nya kompisar, uppleva spännande saker och framförallt att ha otroligt kul! Man bor tillsammans med andra på en kollogård under 10-14 sommardagar. Dagarna är väl planerade och leds av erfarna kolloledare. Aktiviteterna är varierade och innehåller en massa skoj; bad, grillkvällar, fotboll, disco, pyssel, roliga tävlingar, äventyrslekar, hajk, mys, galna upptåg, båtliv, fiske och hur mycket annat kul som helst!

Söndag 7 februari anordnas kollofestival av Stiftelsen Barnens Dag och kollona på Barnens Ö.  Festivalen äger rum på Fryshuset och är en chans att få koll på kollo – hur det funkar, vad man gör och hur man söker. Aktiviteter och kollofeeling utlovas - perfekt för den som vill träffa gamla kollokompisar eller få lite sommarkänsla.

www.kollo.nu
www.stbd.se