Sveriges Kockar AB

Nu kan du hyra en känd stjärnkock

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 08:38 CET

Sveriges Kockar startade 2010 och blev snabbt ledande inom området ”Home Cooking”, då tjänsterna är berättigade till RUT-avdrag för privatpersoner. Med ett nätverk bestående av ett 100-tal av Sveriges mest talangfulla kockar, servitriser och bartenders erbjuder företaget allt från hjälp med privata fester till föreläsningar, företagsevent, produktlanseringar, aktiv matlagning och framtagning av menyer. Sveriges Kockar hyr dessutom ut och rekryterar personal till hotell och restauranger.

Nu tar alltså Sveriges Kockar ytterligare ett steg med tjänsten Stjärnkockar. Ett antal av landets mest folkkära och erkända matlagningsprofiler, samtliga kända från TV och tidningar, har kontrakterats för att på ett enkelt sätt kunna bokas via Sveriges Kockars hemsida.

– Varje matlagningsprofil har sitt utbud som presenteras på hemsidan. Det handlar om t ex middagsarrangemang, ”laga med kock”, events, produkt- och företagslanseringar, föreläsningar och gästspel etc, berättar Bengt Fogmark.

– En stjärnkock tillsammans med förstklassiga råvaror och en erfaren projektledare innebär att vi kan utlova ett evenemang som det kommer att talas om långt tid framöver.

Stjärnkockar är från och med idag Sveriges Kockars premiumprodukt där det dessutom ingår en personlig projektledare/projektkoordinator.

– Det innebär att vi kan organisera hela evenemanget, allt från menyplanering, färska råvaror och porslin - till serveringspersonal, lokaler, möbler och dekor.

– Naturligtvis går det också att enbart boka en kock för en privat middagsbjudning eller kanske en föreläsning. Vi är obevekligt lojala våra kunder och kommer att göra allt för att tillgodose alla önskemål, avslutar Bengt Fogmark.

Sveriges Kockar AB är ett av de ledande företagen inom Home Cooking och är verksamma i hela landet. Våra ledord är kvalité, kreativitet och service. Något som genomsyrar hela vår verksamhet. Våra drygt 100 medarbetare har som målsättning att skapa en matupplevelse utöver det vanliga.