HolidayPhone AB

Nu kan du spara 1000-tals kronor på Thailandsemestern

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2010 13:20 CEST

HolidayPhone som erbjuder billig semestertelefoni sänker nu priserna på lokala samtal inom Thailand. Med HolidayPhones kontantkort ringer du din resvän på mobilen för bara 6 öre per minut.

Med en medhavd svensk mobiltelefon kan det bli dyrt att hålla kontakten med sitt resesällskap i Thailand. Detta är något som många av de ca 400 000 svenskar som reser till Thailand varje år, fått erfara.

Nu sänks priset för att ringa mellan två HolidayPhone-abonnemang ytterligare, och det kostar därför bara från 0,06 kr/min att ringa ett mobilsamtal mellan två resenärer med HolidayPhone.

Med en medhavd svensk telefon och svenskt SIM-kort betalar resenären roamingavgifter både för den som tar emot samtalet, och den som ringer. Kostnaden är ofta uppåt 20kr/min i båda riktningar, vilket innebär en totalkostnad på uppåt 40kr/minut när du ringer ditt resesällskap på semestern, vilket gör att det är ca 99,9% billigare att använda HolidayPhone.

"Våra kunder sparar ofta in kostnaden för vårt kontantkort redan på första samtalet, och många sparar 1000-tals kronor bara genom att använda HolidayPhone på semestern." säger Joacim Boivie, VD på HolidayPhone.

Lösningen är baserad på ett förskottsbetalt kontantkort, och kunden slipper fakturor i efterhand.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Joacim Boivie, VD
HolidayPhone AB
Web: www.HolidayPhone.se
Facebook: http://www.facebook.com/HolidayPhone

Med HolidayPhone kan du som semestrar i Thailand spara upp till 90% av dina telefonikostnader. Du blir nådd på ditt svenska mobilnummer och ringer hem billigt. Dessutom får du tillgång till billigt mobilt Internet.