Gert Strand AB

Nu kan man få Aromhusets goda smaker till vattenautomaten på jobbet

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2010 19:30 CEST

Som chef på ett företag så är det viktigt att man har alerta, fokuserade, glada och tacksamma anställda. Vill man att ens anställda ska prestera bra och föra ens företag framåt så behöver de uppskattning och tydliga tecken på att de är viktiga för en. Genom att erbjuda sina anställda fri tillgång till kallt och friskt vatten så blir de inte bara uppfriskade när de behöver, det är också en fin och tydlig gest som visar att deras hälsa och välmående betyder mycket för arbetsplatsen.

Det finns många olika varianter av vattentankar för kontorsmiljöer och det senaste, som nu lanseras av Aromhuset genom Gert Strand AB, är möjligheten att få smaksatt, kolsyrat vatten på jobbet. Med Strands nya pumpflasksystem - bild finns här - doserar man enkelt själv, ett pumptryck är lagom till en vanlig plastmugg som rymmer ca 150 ml vatten och 3-4 pumptryck räcker till en halv liter. Med detta system får de anställda tillgång till färskt, kallt vatten, med eller utan kolsyra och smaksatt med goda smaker som varken innehåller socker eller sötningsmedel. Det gör att de anställda med större sannolikhet får i sig fräscht vatten när de behöver och på så sätt lättare håller sig pigga, alerta och fokuserade på jobbet.

En vattenautomat med kolsyra och smak är en liten investering som ger god effekt för stämningen på jobbet. Kring vattenautomaten kan man stanna till en stund, ta några andetag, utbyta några meningar med sina arbetskamrater och tanka kroppen med välbehövligt vatten. Det är ett skönt avbrott som varje arbetare bör kunna unna sig med jämna mellanrum, ofta kommer man tillbaka till sitt arbete med förnyad styrka och bättre fokus på sina arbetsuppgifter.

Smaksatt vatten på jobbet är ett nytt koncept som lanseras av Aromhuset. Länge har det funnits vattenautomater - och även vattenautomater med kolsyrat vatten - men just smaksatt kolsyrat vatten till arbetsplatsen är nytt. Det finns dessa sex smaker i Aromhusets utbud för smaksatt vatten på jobbet: äpple, granatäpple, melon, persika, hallon och blåbär. Alla kommer de i pumpflaskor som rymmer 270 ml arom, vilket räcker till 385 glas – eller 58 liter kolsyrat vatten.

Thomas Ström, som jobbar som säljare för Gert Strand AB, meddelar att man nu söker återförsäljare till Aromerna för kolsyrat vatten på jobbet här via internet.

Smakerna ur Gert Strands sortiment gör sig bäst i kallt, kolsyrat vatten då kolsyran hjälper till att bära fram smakerna på bästa sätt. Kolsyran i sin tur trivs bäst i kalla temperaturer så dessa aromer lämpar sig bäst till vattenautomater med både kolsyra och kylare - vilket de flesta vattenautomater har idag.

Gert Strand AB har genom varumärket Aromhuset tidigare lanserat hela 20 smaker i mindre flaskor på 30 ml där försäljningen riktar sig till privatpersoner. Dessa har nått stor framgång då smakerna är fylliga och goda utan att innehålla vare sig socker eller sötningsmedel – något som dagens hälsomedvetna människor är på ständig jakt efter.

För ytterligare information:

Aromerna tillverkas av Aromhuset Gert Strand AB och säljs över hela landet i välsorterade butiker.

Thomas Ström
Epost:  thomas (at) aromhuset.com

Fax 040-18 30 25

www.aromhuset.se

Gert Strand AB är ett innovationsföretag som utvecklar och levererar produkter framför allt till bryggeri och dryckesindustrin, främst utomlands. Många produkter packas också i konsumentpack. Bordsvattenaromerna säljs till bryggerier i dunkar och till konsumenter i 30 ml flaskor.