Devolver AB

Nu kan vem som helst starta ett nytt ’Spotify’!

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2012 21:35 CEST

Svenska Devolver AB sjösätter The On Air Platform och skapar med detta en unik chans för människor, företag och föreningar världen över att bli en del i framtidens musikindustri, vilken kan skrivas med ett ord – Streaming.

Det råder inte längre några tvivel om hur musik kommer att konsumeras i framtiden. Hela musikindustrin, med de största skivbolagen på topp, är helt eniga om att den framtida affärsmodellen för att sprida och sälja musik är streaming. The On Air Platform, utvecklad av Devolver AB, öppnar möjligheter för alla att starta en musikstreamingtjänst.

The On Air Platform kan enklast beskrivas som en digital bas vilken hanterar såväl innehåll som handelslösningar och prenumerationstjänster för musikdistribution genom streaming. Plattformen kan levereras i alla förkommande tekniska miljöer vilket gör att kostnaden vid nyetablering minimeras och den har stöd för flera olika affärsmodeller.

Devolver är väletablerade inom musikindustrin som utvecklare av skalbara lösningar för digital musikdistribution och har dessutom tillgång till ett av Europas största lager av digitalt innehåll via en partner. Tillsammans med plattformen On Air säkerställer Devolver såväl teknik som innehåll och öppnar för vem som helst, var som helst, att sätta upp sitt eget ’Spotify’.

Läs mer om Devolver & The On Air Platform

Devolver constructs and produces secure and approved software for media and entertainment distribution, mainly through streaming. By offering a solution to one of the three problems facing a party wishing to set up a streaming service- the software necessary to get access to content and to be able to deliver the content to the customer, our customers can make a good investment.