PrimeWine

Nu kommer svenskarnas favoritvin SomeZin även som vitt & rosé!

Pressmeddelande  •  2011-10-14 10:18 CEST

SomeZin Zinfandel är Sveriges mest sålda bag-in-box* och har varit en försäljningssuccé sedan den lanserades på Systembolaget förra hösten. Nu kommer även SomeZin Chardonnay och SomeZin Rosé som nyheter i Systembolagets beställningssortiment.

Alla vinerna kommer från producenten Oak Ridge Winery i Kalifornien. Vinerna finns att beställa på Systembolagets hemsida eller på SomeZin.se. Just nu pågår även en tävling om en resa till San Francisco för två personer på SomeZin-sidan.

I samma anda som SomeZin Zinfandels matta helsvarta box kommer SomeZin Chardonnay i en glamourös helsilvrig skrud och systern SomeZin Rosé i en läcker metallic-rosa.

SomeZin Chardonnay med artikelnr 70651 kostar 209 kr. Ett smakrikt, friskt vin med generös frukt och rostad fatkaraktär, inslag av tropisk frukt, nektariner, aprikoser, smörkola, citrus och gröna äpplen. Passar perfekt som mingelvin eller att servera till fisk- och skaldjursrätter.

SomeZin Rosé med artikelnr 70978 kostar 199 kr. Vinet har en halvtorr, frisk, ungdomlig, balanserad, fruktig smak, inslag av jordgubbar, vattenmelon, hallon, körsbär och örter. Passar perfekt som sällskapsvin eller att dricka till fisk, skaldjur & fågel.

* i segmentet röda bag-in-boxar över 200 kr

PrimeWine är en av de största vinimportörerna i Sverige och det största företaget inom PrimeWine Group. Sedan starten 2002 har vi jobbat med att sätta samman en portfölj av världsledande vinmakare och vinvärldens nya stjärnor. Idag är vi stolta över vår bredd, kunskap och resultatet att vara en av de ledande leverantörerna av vin till såväl Systembolaget som till landets restauranger.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom