Amvina AB

Nu kommer TrayKit® till Sverige – sett på Dragon’s Den (BBC)

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 10:25 CET

TrayKit® är en enkel allt-i-ett lösning för barn att ta med och leka med deras leksaker på resan. TrayKit® har en perfekt lekyta med kanter som gör att leksakerna kan stanna där, istället för att hamna på golvet.

Solvej Biddle skapade TrayKit® - en enkel lösning för barn att ta med och leka med deras leksaker. På kort tid lyckades hon skapa en kommersiell marknad i hela världen, fixade ett partnerskap med British Airways, men hon kände att hon behövde rådgivare. Därför tog hon med sig TrayKit® och gick upp i Dragon’s Den på BBC (den engelska motsvarigheten till Draknästet på SVT). Solvej gick därifrån med två imponerade drakar som investerade i TrayKit®.

Så vad är TrayKit®?

TrayKit® är en enkel allt-i-ett lösning för barn att bära med sig deras favoritleksaker. De kan spänna fast TrayKit® på bordet i flygplanstolen, på sätet framför dem i bilen eller ha den på bord eller golv.

TrayKit® från Content & Calm löser ett problem de flesta föräldrar har när de är ute och reser med barn, att få leksakerna att inte rulla iväg. TrayKit® kan dessutom vecklas ut mer än bara locket, vilket gör den ännu roligare för barnen som då får en större lekyta. Mamma & pappa kan koppla av!

Med TrayKit® öppnar sig en perfekt lekyta med kanter som gör att leksakerna kan stanna där, istället för att hamna på golvet. Pennor, kritor, papper och andra leksaker, allt finns samlat och stannar på ett ställe. Räcker inte lekytan, kan den vecklas ut ännu mer.

Ha en trevlig resa!

Ca pris: 399 kr

För ytterligare information eller högupplösta bilder gå till www.amvina.se/traykit

Ni kan också kontakta Mats Planberg
Tel 08-732 88 50 eller mats.planberg@amvina.se

TrayKit® säljs och distribueras till återförsäljare i Sverige, Norge och Danmark av Amvina AB.
Amvina är ett svenskt import- och grossistföretag som distribuerar baby-, barn-, gravid- och föräldraprodukter till detaljhandeln i Norden.
Vår gör praktiska, säkra och designade produkter tillgängliga för den nordiska marknaden. Bland våra varumärken finns bland annat Dusky Moon, Fertile Mind, FunToSee, Hippychick, Lodger, Maxi-Cosi, Pabobo, Quinny, Skip Hop, Sunshine Kids, TrayKit och Walltastic.