HP

Nu lanserar HP vårens nya skrivarlösningar för små och medelstora företag

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2006 14:24 CEST

STOCKHOLM 24 april 2006 - HP lanserar en rad nya skrivare för svartvita- och färgutskrifter för att möta det växande behovet av prisvärda och pålitliga skrivarlösningar. Oavsett om användaren arbetar från sitt hem eller från sitt kontor möter HPs utbud de krav som den breda kundbasen ställer.

– Nu kommer vi med en rad nya prisvärda produkter som är anpassade till företag med upp till 100 anställda. Produkterna är anpassade för att möta olika företags specifika behov. Man ska kunna hitta produkten som är bäst lämpad för just den egna verksamhets behov, säger Maria Augustsson, produktchef för bild- och utskriftslösningar mot konsument och småföretag på HP. Exempelvis har multifunktionsskrivaren Officejet 6310 inbyggt Ethernet som gör att den lätt kan delas av flera på kontoret.

– En stor del av ett företags marknadsföringsmaterial hinner bli omodernt innan det ens har använts. Ett sätt att få mer flexibilitet och hållbarhet i marknadsföringsmaterialet är att producera det själv. Vi tillhandahåller allt som behövs för att skapa och producera broschyrer, flygblad och säljbrev säger Orhan Pekel, produkt- och marknadschef för färg och svartvita laserskrivare på HP.

Nya produkter

HP Officejet 4355 All-in-One är en högproduktiv multifunktionsskrivare från vilken du utöver att göra skarpa textutskrifter kan ringa, faxa, skriva ut fotografier, skanna och kopiera.

HP Officejet 6310 All-in-One är utvecklad för småföretagare som vill ha en och samma maskin för färgutskrifter med fotokvalitet, fax, skanning och kopiering. Inbyggt Ethernet gör att allt-i-ett-maskinen lätt kan delas av flera på kontoret.

HP Color LaserJet 2605-serien har utvecklats för små arbetsgrupper och hemmakontor. Den skriver ut upp till tolv sidor per minuten, har automatiska dubbelsidiga utskrifter och stöd för HP PCL6 och HP PostScript Level 3-emulering.

HP Color LaserJet 1600 är idealisk för hemmakontoret. Det är HPs billigaste färglaserskrivare och den har en utskriftshastighet på upp till åtta sidor per minut.

HP LaserJet 5200-serien är nätverksförberedda storformatsskrivare för A3+ med automatiska dubbelsidiga utskrifter för små och medelstora företag samt offentliga organisationer. Skrivaren lämpar sig mycket väl för utskrifter av överdimensionerade dokument som CAD-ritningar och provtryck av marknadsföringsmaterial.

HP Jetdirect 510x är en skrivarserver som är utvecklad för medelstora företag. Den har anslutningsmöjligheter till tre skrivare genom parallellportar och till Internet genom en snabb nätverksanslutning.

Pris och tillgänglighet

HP Officejet 4355 All-in-One kostar 1 436 kronor exklusive moms och finns tillgänglig från 1 juni.
HP Officejet 6310 All-in-One kostar 1 596 kronor exklusive moms och finns tillgänglig från 1 juni.
HP Color LaserJet 2605-serien kostar från 2 995 kronor exklusive moms och finns tillgänglig från 1 maj.
HP Color LaserJet 1600 kostar 2 395 kronor exklusive moms och finns tillgänglig från 25 april.
HP LaserJet 5200-serien kostar från 13 795 kronor exklusive moms och finns tillgänglig från 1 maj.
HP Jetdirect 510x kostar 3 295 kronor exklusive moms och finns tillgänglig från 1 maj.

För ytterligare information

Orhan Pekel, produkt- och marknadschef för färg och svartvita laserskrivare på HP, tel: 08-524 947 50
Maria Augustsson, produkt för bild- och utskriftslösningar mot konsument och småföretag på HP, tel: 08-524 938 24
Anders Garberg, marknads- och informationsdirektör på HP, tel: 08-524 904 00