WIP

Nu lanseras VisitOSLOs officiella mobiltjänst. En stadsguide med besökaren i fokus skapad av WIP

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2012 12:11 CET

Med VisitOSLO har vi skapat vår mest avancerade turistguide i mobilen hittills. Den ligger i framkant vad gäller all funktionalitet. Kraven som Oslo har ställt på applikationerna har varit mycket höga och att vi har levererat på alla punkter är otroligt roligt. Det visar att vi som teknikleverantör hela tiden kan utveckla vårt erbjudande till våra kunder och därmed vara det självklara valet för en destination eller stad, säger Per-­‐Ola Carlsson, VD på WIP.

I tjänsten lanserar WIP ett antal nya funktioner för användaren:

• Komplett listning av alla platser och alla event som sker i Oslo, kategoriserade och sökbara via en unik kalenderfunktion

• En filtreringsfunktion så att användaren enklare kan se det han eller hon är mest intresserad av

• GPS-­‐koppling till den plats användaren befinner sig på för sökbarhet efter närmaste event, restaurang,

sevärdhet mm.

• Koppling till relaterade event eller platser som kan vara av intresse baserat på användarens sökning

• Möjlighet att skapa egna listor med favoritevent och platser samt möjligheten att dela dessa via

Facebook, e-­‐post och Bump.

• Tjänsten stödjer också Oslo Pass och visar var och hur användaren kan ta del av allt som där ingår

• Facebook check-­‐in

WIP (Wireless Independent Provider AB) är ett svenskt företag som sedan 1999 erbjuder mobila och webbaserade tjänster och produkter för transaktionsintensiva företag inom bank och finans, logistik, turism och telekommunikation. Gemensamt för våra kunder är att de ställer höga krav på oss när det gäller säkerhet, teknisk expertis, tillgänglighet, drift och innovationskraft. WIP har 24 medarbetare och är noterat på Alternativa Aktiemarknaden. Läs mer på www.wip.se