SAS

Nu lyfter SAS nya högsommarlinjer - Stockholm-Madrid en efterfrågad nyhet

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 13:24 CEST

SAS trafikerar 28 nya eftertraktade linjer under juni-augusti. En av sommarens stora nyheter är direktflyg mellan Stockholm och Madrid som inleds 1 juli.

Nu drar SAS igång sin högsommarsatsning. I satsningen ingår 28 nya linjer till populära sommardestinationer som börjar trafikeras mellan perioden 21 juni-5 juli och fortsätter att trafikeras in i augusti. Totalt sett erbjuder SAS 225 linjer att resa med under sommaren 2013, från/inom Sverige, Norge och Danmark. 69 av dem trafikeras från Stockholm Arlanda Airport och Göteborg Landvetter Airport.

- Efterfrågan på flygresor kring högsommarmånaderna är alltid stor. Många av våra kunder som vanligtvis reser mycket i tjänsten efterfrågar och uppskattar SAS enkla och tidseffektiva service även inför semestern. För att möta efterfrågan erbjuder vi därför eftertraktade sommardestinationer i större utsträckning mellan juni och augusti, säger Joakim Landholm, kommersiell chef på SAS.

Nyhet: Stockholm-Madrid

En av sommarens stora nyheter är att SAS flyger direkt mellan Stockholm och Madrid två dagar i veckan, med start 1 juli. Flygtiden för linjen är 3 timmar och 45 minuter. Avgång från Arlanda sker på måndagar kl 09.15 med retur från Madrid kl 14.05. På fredagar avgår flyget kl 07.10 på morgonen från Arlanda, med en retur från Madrid kl 15.50. Linjen kommer att trafikeras större delen av året.

Andra nya linjer som trafikeras från Stockholm under högsommaren är Cagliari, Palermo, Tel Aviv, Thessaloniki, Pula och Pristina och från Göteborg trafikeras Nice och Pristina. Samtidigt ökar SAS kapaciteten på redan befintliga linjer till Sydeuropa. För alla nya linjer i SAS högsommarsatsning se nedan. Läs mer på www.sas.se under resmål.

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor till destinationer i Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1300 resmål världen över i 190 länder. För mer information, besök www.sas.se