Silverhemmen

Nu öppnar Silverhöjden på Lidingö!

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2012 08:32 CET

Idag öppnar Silverhöjden, Lidingös nya vårdboende för personlig vård i hemtrevlig miljö. I det nybyggda huset i Rudboda finns verksamhetschef Ingela Mohlin med medarbetare på plats för att välkomna de första personerna som flyttar in i sina lägenheter idag.

Silverhöjden består av totalt 72 platser fördelade på tre våningsplan. Det finns platser både för personer med somatisk sjukdom eller demensdiagnos. Varje våningsplan har en egen utgång på baksidan som går direkt ut till Silverhöjdens stora trädgård.

Inflyttningen till Silverhöjden kommer att ske stegvis. Inte mer än två till tre personer per våningsplan flyttar in varje dag för att säkerställa en lugn och trygg miljö för de boende. Totalt flyttar 54 boende in på Silverhöjden före jul.

- Det här är en stor dag för oss. Vi är ett litet vårdföretag som nu öppnar det första boende som vi själva varit delaktiga i ända från byggstart. Vi är tacksamma över hur Lidingöborna tagit emot oss och det är med stor glädje som vi märkt att intresset för att bo på Silverhöjden varit mycket stort, säger Linus Elmgren, VD för Silverhemmen.

Alla medarbetare på plats
All personal är nu rekryterad till Silverhöjden. Bland nyckelpersonerna finns verksamhetschef Ingela Mohlin, Silvervärdinnan Katarina Asker (f d Hulteribulter) och Silverhöjdens kock Sylvia Larsson, som ska erbjuda vällagad och näringsriktig mat tillagad i köket på bottenplanet.

Kräver biståndsbeslut
För att bo på Silverhöjden krävs ett så kallat biståndsbeslut från Lidingö stad. Ett biståndsbeslut kan tidigast sökas tre månader innan inflyttning. Därefter kan man välja att bo på Silverhöjden inom ramen för Lidingös Fria Val. De Lidingöbor som redan bor i ett vård- och omsorgsboende och vill flytta till Silverhöjden kan kontakta Lidingö stad för att anmäla sitt intresse.

För bilder och mer information klicka här.

För mer information kontakta:
Linus Elmgren
VD, Silverhemmen
linus.elmgren@silverhemmen.se
silverhojden@silverhemmen.se

Om Silverhemmen
Silverhemmen Vård och Omsorg är ett litet och entreprenörsägt företag som för närvarande driver äldreboendena Solbacka i Norrtälje och Tallbacken i Bromma. Silverhemmen ingår i samma företagsgrupp som Gästhemmet Edsby Slott som bedriver äldreboende i Upplands Väsby och som tidigare drev Gästhemmet Söderås på Läroverksvägen i Hersby på Lidingö mellan 2005 och 2008.