Nordic Design Collective

Nu öppnar vi Sveriges bästa designbutik, med utvald design direkt från morgondagens stjärnor

Pressmeddelande  •  2012-03-20 09:09 CET

Vi är idag väldigt glada och stolta över att kunna presentera Nordic Design Collective, en helt ny webbutik med designprodukter från 39 noga utvalda svenska formgivare. Genom att samla dem hos oss kan vi erbjuda dig en plats där du alltid hittar ny och aktuell design.

I ett nytt landskap där många unga formgivare idag väljer att gå sin egen väg genom att själv ta ansvar för processen från produktion till försäljning, kan vi erbjuda en mötesplats som förenklar möjligheterna att nå ut till kunden. Förutom en lättanvänd e-handelsplattform där de kan sälja sina produkter i sällskap av andra lovande formgivare erbjuder Nordic Design Collective ytterligare möjligheter till gemensamma aktiviteter och nätverkande.

- Behovet hos designföretagare att sälja sina produkter under ett gemensamt tak är enormt. När vi nu öppnar Nordic Design Collective är det första steget i en strategi att expandera för att kunna marknadsföra svensk och nordisk design till resten av världen, säger Maria Richardsson, grundare och VD.

Nordic Design Collective erbjuder idag produkter inom fem huvudområden: inredning, tavlor, smycken, till barnen och väskor & accessoarer. Idag finns följande 39 formgivare representerade på Nordic Design Collective:

A Creative Cat by Carolina Grönholm
Sägen
Toodeloo Home
Viltra Designstudio

Alla formgivare och deras butiker kan du hitta på www.nordicdesigncollective.se/alla-formgivare

För mer information:
Maria Richardsson, grundare och VD
08-55 11 46 91, maria@nordicdesigncollective.se

Bilder finns att ladda ner på www.nordicdesigncollective.se/press.

Fotograf: Jenny Unnegård. Stylist: Maliin Stoor.

I mars 2012 öppnar Sveriges mest spännande sajt för ny svensk design. Här kan du handla nya designprodukter som du inte hittar någon annanstans - direkt från formgivaren!

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom