☜ Nu sänker vi priserna igen! ☞

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2013 12:09 CET

Publicerat 2013-02-11 av Kristofer Blockhammar

Utvecklingen av lysdioder är ungefär likvärdig med datorn, kapaciteten (lm), effektiviteten (lm/W), ljuskvalitén (CRI) och livslängden (L70) ökar, samtidigt som priserna minskar. Då vi tillverkar våra produkter vid order, kan vi se till att denna utveckling kommer Er tillhanda.

LED tekniken används allt oftare i alla möjliga applikationer på grund av dess längre livslängd och energibesparande egenskaper. Jämfört med en traditionell lampa, kommer en LED lampa att fungera i ”evigheter” och avsevärt minska ljusföroreningar. En installation där man använder LED teknik kommer att vara bättre rustad för att klara extremt varma och kalla temperaturer än vad traditionell belysningsteknik skulle vara, vilket gör LED teknik lämplig för krävande applikationer. Dessutom har LED teknik en 100 - 1 000 gånger snabbare startrespons, vilket resulterar i ett direkt skarpt och perfekt ljus, installera LED teknik och upplev en ljus framtid.

Grossistpriser/Nettopriser
Vi tillverkar våra LED produkter vid våra egna fabriker, vilket innebär lägre kostnader och vi slipper fördyrande mellanhänder (varje extra försäljningsled ger extra kostnader för Er) och transporter, vilket gör att vi kan sälja våra LED produkter till Sveriges bästa priser. Då vi tillverkar vid order, kan vi garantera den senaste LED teknologin, utvecklingen inom LED teknologin sker idag i en rask takt, med en ständig teknikförbättring, som vi applicerar till produkterna. Vårt mål är tillhandahålla Sveriges bästa priser på professionella LED produkter, med utmärkt/premium kvalité, robust design, energieffektivt utförande, lång livslängd med bibehållen ljusstyrka.

Tillverkning
Utvecklingen och produktionen sker i våra innovativa forsknings- och utvecklingscenter. Vi har sedan slutet på 1990-talet arbetat med och utvecklat LED tekniken och har sedan dess utvecklat tekniken konstant, resultatet är de nuvarande energieffektiva och hållbara LED produkterna. Våra produkter är utformade för att ge ett kvalitetsljus under hela sin långa livslängd. Vi har bl.a. utvecklat en unikt patenterad drivrutin och en speciellt utformad robust resistent aluminium- och polykarbonatplastprofilkonstruktion (som är tålig mot yttre påverkan, som vandalism, samt krävande installationsmiljöer), som löser problemet med värmeavledningen från lysdioderna, vilket maximerar livslängden. I en lysdiods färgspektrum finns det inget ultraviolett- eller infrarött ljus, vår LED produkter är en konventionell "grön" ljuskälla. Vi kontrollerar alla elanslutningar med hög noggrannhet på samtliga våra produkter, för att undvika falska svetsningar och säkerställa att stabiliteten överensstämmer med våra högt ställda krav. Efter monteringen kontrolleras alla våra produkter automatiskt, inbegripet test av hög- och lågspänning, slå på och LED lampan för att ytterligare konstatera/försäkra kvaliteten på våra LED produkter.

Information om hur företag använder våra produkter på: http://www.ledochled.se/foretaget/

ISO

LED & LED

Led & Led är ledande designer, utvecklare, producent och grossist av professionell LED teknologi och vänder sig till arkitekter, inredare, ljusdesigners, butiker och andra professionella aktörer inom belysning. För att kunna tillhandahålla den senaste LED teknologin tillverkar vi många av våra produkter efter inkomna order, därav ska våra tekniska produktspecifikationer ses som ett minimum, då vi ständigt utvecklar och förbättrar våra produkter. Utvecklingen inom LED teknologin sker idag i en rask takt, med en ständig teknikförbättring, som vi applicerar till våra produkter. Vi är idag representerade i flera länder, däribland Sverige, Danmark, Norge, Finland, Holland, Portugal, England, Frankrike, Tyskland, Spanien, Belgien, Schweiz, Monaco, Bulgarien, Australien, Ryssland, Ukraina m.fl.