Beriksson

Nu skakar vi om ketchupens värld

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2016 08:14 CET

Namnet Foraging Fox är inspirerat av och döpt efter Frankies far, Roland Fox, en växt- och svampexpert. Foraging Fox är en hyllning till hans stora kärlek för naturen och mat, som Frankie har vuxit upp med. Foraging Fox föddes ur grundarnas mantra som de lärde sina barn, att man inte ska slänga ätbar mat. Man måste helt enkelt bara vara lite mer kreativ med den, och hitta nya sätt att använda råvarorna. Receptet till rödbetsketchupen har testats och förbättrats under tre år av Frankies barn, kockar och andra matkritiker.

Den vackert lysande rödbetsröda ketchupen är 100 % naturlig och innehåller inga konstigheter konstaterar Frankie och Desiree. Kombinationen av rödbetans naturliga sötma och äpplets friska syrlighet, tillsammans med den hemliga kryddblandningen, ger en fyllig, fruktig och mjukt jordig smak. Med en och en halv rödbeta i varje flaska, kan alla njuta av en mer näringsrik sås till maten som inte innehåller så mycket socker. Rödbetor är fulla av vitaminer, mineraler och antioxidanter. Studier har visat att den lilla grönsaken kan motverka demens, sänka blodtrycket, öka fertilitet och förbättra atleters prestation. Den ödmjuka roten är verkligen superfood.

Vi ville laga något som är ännu lite bättre”
-Frankie och Desiree

Rödbetsketchupen är en innovativ, näringsrik sås som smakar gott till i stort sett alla rätter. Testa den till burgaren, den klassiska pyttipannan, till salladen med getost eller varför inte som dipp till råkosten. Alla har sin egen favoritkombination med rödbetsketchupen.

Under 2015 lanserades rödbetsketchupen i England. Den fick flertalet priser och nomineringar, exempelvis Bästa innovation på ”The Veggie Awards”. Under 2016 släpps den kryddiga rödbetsketchupen och det har redan även utlovats en tredje variant under 2016. Vad den smakar, får vi veta inom kort.

Foraging Fox rödbetsketchup finns i varianterna Original och Spicy, de väger 255 ml och kostar ca 60-75 kr och finns hos återförsäljare med ett sortiment som erbjuder det lilla extra. Listan på återförsäljare kommer inom kort att uppdateras på följande sida. Klicka här.

Möt oss under Formexmässan 20-23:e januari i monter C03:21.

Läs mer genom att klicka här. Ladda ner bilder från Foraging Fox här. Har du frågor får du gärna mejla Markus genom att klicka här eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.