Ving Sverige AB

Nu släpper Ving nästa vinters charterresor till försäljning

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2015 10:03 CET

– Nytt Sunprime Hotel lanseras på Teneriffa

Lagom till julhelgerna släpper Ving idag stora delar av nästa vinters charterresor. Resorna blir bokningsbara från och med idag 15 december på Ving.se. Vings populära vuxenkoncept, Sunprime Hotels, får ett välkommet tillskott på Teneriffa som därmed blir Vings 15:e Sunprime.

De som redan idag vill försäkra sig om en semesterresa till vintern 2016/2017 kan nu boka den på Ving.se. De destinationer som kan bokas är: Aruba, Mexiko, Jamaica, Thailand (Phuket), Dominikanska Republiken, Kanarieöarna (Fuerteventura, Gran Canaria och Teneriffa) samt Kap Verde. Vings populära koncepthotell Sunwing Family Resort, Family Garden och Sunprime Hotels är även de släppta till försäljning.

– En av de största bokningsperioderna av resor är i januari och vi vet av erfarenhet att många svenskar använder ledigheten under julhelgerna till att planera kommande årets semester, det är då man hinner prata ihop sig i lugn och ro, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Nyhet: Sunprime Oceanview på Teneriffa
Till vintern 2016/17 öppnar Ving sitt 15:e Sunprime Hotel för vuxna, denna gång på Teneriffa. Det nya hotellet ligger i Playa de las Américas och blir Vings andra Sunprime på Teneriffa. Sedan tidigare finns Sunprime Coral Suites & Spa på Teneriffa.

Sunprime Oceanview (VVVV) är ett modernt vuxenhotell med närhet till resmålets utbud av butiker, restauranger och barer. En kort promenad bort ligger strandpromenaden och den välbesökta stranden.

Bor gör man i snyggt inredda enrums- eller tvårumssviter för två personer. Det finns även trerumssviter för upp till fyra personer. WiFi, badlakan och sköna badrockar ingår som alltid på Sunprime. Hotellets Spa erbjuder härliga behandlingar som går att boka hemifrån innan avresa. Som alltid på Sunprime finns populära gruppträningspass under ledning av SATS-utbildade instruktörer samt gym utan kostnad. På hotellet kan man även njuta av vällagad mat på resturangen Sunprime Restaurant.

Det är en tydlig trend att allt fler av våra resenärer väljer något av våra hotellkoncept som är unika för Ving och särskiljer oss från våra konkurrenter. Vuxenhotellen har blivit en succé sedan vi öppnade det första hotellet på Gran Canaria 2007, därför är det extra roligt att vi kan erbjuda ytterligare ett Sunprime på Teneriffa, fortsätter Magdalena Öhrn.

Med Sunprime Oceanview har Ving nu totalt 15 Sunprime Hotels världen över; två på Teneriffa, fem i Turkiet, tre på Mallorca samt ett vardera på Gran Canaria, Phuket, Rhodos, Kreta och Cypern. Åldersgränsen på Sunprime Hotels är 16 år.

Övriga hotell och resmål i Vings program släpps upp så snart de är klara.

Prisexempel: En vecka på Sunprime Oceanview med avresa från Arlanda den 13/12, 2016 med boende i Sunprime Studio. Från 5 975 per person för en vecka.

För ytterligare information, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075.

Foto: Per Askergren, bild från Sunprime Oceanview. För fler bilder, besök gärna vårt bildarkiv: http://www.ving.se/bildarkiv

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.