Moment Group AB

Nu släpps extraföreställning till sommarens skrattfest ”Livat i Parken – En hejdlöst rolig folkparksfars!” på Vallarnas friluftsteater!

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2013 11:00 CEST

Över 35 000 biljetter är bokade till året fars och för att möta det stora biljett-trycket släpps nu en extraföreställning den 14 juli kl.19.30.

”Livat i Parken – En förbaskat rolig folkparksfars!” har premiär den 30 juni 2013 på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. Buskisföreställningarna på Vallarna har ständigt lockat fler och fler besökare till bänkraderna och i somras fick man besök av den miljonte gästen!

I sommar gör Annika Andersson och Stefan Gerhardsson comeback på Vallarna! Tillsammans med publikfavoriterna och veteranerna Jojje Jönsson och Siw Carlsson, kommer de dra ner riktiga skrattsalvor mellan bänkraderna. Ensemblen toppas av, för publiken, välkända ansikten i form av Thomas Hedengran, Sanna Ekman och Pär Nymark.

Regi Lars Classon. Manus av Lars Classon och Torbjörn Karlsson.

Livat i Parken – En hejdlöst rolig folkparksfars har premiär söndagen den 30 juni 2013 och spelar till och med söndagen den 11 augusti på Vallarnas Friluftsteater.

Läs mer om handlingen, Vallarna och föreställningarna genom åren på nästa
sida samt via www.vallarna.se .

För mer information:
Janne Andersson, producent
2Entertain, 0705-517 030 janne.andersson@2entertain.com

Tobias Widgren, marknadsansvarig
2Entertain 0708-697210 tobias.widgren@2entertain.com

Rickard Werecki Lycknert, pressansvarig Westin Promotion, 0708-543 864
rickard@westinpromotion.com

Pressbilder för fri publicering: www.2entertain.com och www.vallarna.se

Handlingen - ” Livat i Parken – En förbaskat rolig folkparksfars!”
Åbackens folkpark har varit stängd i sex år, men nu ska den återigen få liv. Det är tyvärr lite lättare sagt än gjort. Dagen före invigning är renoveringen långt ifrån färdig.

Den raka, ärliga och känslokalla ägarinnan Eivor Stark (Annika Andersson) lägger hela ansvaret på sin tafatte och rent ut sagt odugliga assistent Richard (Pär Nymark) Mer problem blir när den något anspråkslösa mannen Torsten (Tomas Hedengran) dyker upp och anser sig vara rättmätig ägare av parken. Hur har han tänkt där? Och vad förväntar sig hans fru Gunilla (Sanna Ekman)? Det är ju trots allt hennes födelsedag.

Hur går det för den nyutexaminerade fotografen Harald (Jojje Jönsson)? Får han någonsin sin bild på den avdankade tyska operastjärnan Brunhild Müller (Siw Carlsson)? Som för övrigt inte bara lider av svår hypokondri utan också har andra stora problem, för varför vill inte hon inte dela med sig av sin vackra stämma? Man kan ju nästan tro att den inte är vacker längre.

Sen kan man fråga sig vad Conny Cash (Stefan Gerhardsson) gör där? Har inte han en lunchtid att passa, i fängelset?

Ett frosseri i förvecklingar och galenskap, allting samlat år 1985 på Åbackens folkpark.

Vallarna i siffror
Vallarnas friluftsteater är Sveriges vackraste och mest välbesökta friluftsteater. Hittills har över 1 000 000 gäster besökt föreställningarna genom åren och ytterligare ca 30 miljoner har sett dem på TV. Varje sommar serveras 18 000 koppar kaffe och 27 000 korvar med bröd på Vallarna. 3500 liter popcorn poppas och 27 000 bilar parkeras utan avgift.

Föreställningar genom åren
2012 Campa i klaveret
2011 Pang på pensionatet
2010 En mor till salu
2009 Virus i bataljonen
2008 Solsting och snésprång
2007 Hemsöborna
2006 Brännvin och fågelholkar
2005 Två ägg i högklackat
2004 Två bröder emellan
2003 Barnaskrik och jäkelskap
2002 Bröllop och jäkelskap
2001 Snålvatten och jäkelskap
2000 Rena rama Rolf
1999 Bröstsim och gubbsjuka
1998 Där fick du
1997 Hemvärn och påssjuka
1996 Hemlighuset

Kort om årets regissör
Lars Classon - humorregissör och manusförfattare. Stor erfarenhet av buskis. Son till Krister Classon. Lars har en bred erfarenhet inom folklustspel och har även nominerats till guldmasken.

"Han förnyar buskistraditionen, samtidigt som han lyckas förena sitt engagemang för både amatörgrupper i Halland och professionella ensembler på riksplanet."-Hallands Nyheters Kulturpris 2009. Skrev manus till både Virus i bataljonen och En mor till salu tillsammans med Per Andersson. I somras gjorde Lars dessutom regidebut på Vallarna i den publik- och kritikerhyllade föreställningen Campa i klaveret med manus av Lars, Per och Håkan Klamas.

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer underhållning med hög kvalité till en bred publik på olika mötesplatser sedan  starten 1987. Visionen är ständig utveckling av show & business. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir, Stockholmsteatrarna Oscarsteatern, Intiman och China Teatern. 2Entertain driver också Lisebergsteatern i Göteborg och Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. 2Entertain, med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg, är en del av 2E Group.

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, skapar  upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser