tefficient AB

Nu startar benchmarken för svenska, finska och norska mobiloperatörer

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 08:58 CET

Ett signifikant antal mobiloperatörer i Sverige, Finland och Norge har nu tillsammans med tefficient AB startat arbetet med den första benchmarken som fokuserar på förutsättningarna och behoven för operatörer i just dessa tre länder.

Resultaten, i form av 435 resultatindikatorer och individuell analys, kommer att presenteras för respektive deltagande operatör innan slutet av april. Deltagarna kommer att kunna använda benchmarken som ett verktyg för att identifiera sin förbättringspotential och bli mer konkurrenskraftiga lokalt.

Som sagt från början kommer identiteten på de deltagande operatörerna inte att röjas och all data (både insamlad och uträknad) kommer enbart att användas inom ramen för denna benchmark.

”För första gången får operatörer i de här tre länderna tillgång till ett verktyg som ger möjlighet att förbättra också den lokala konkurrenskraften”, säger Fredrik Jungermann på tefficient. ”Vi visste redan att svenska, finska och norska operatörer tillhör världstoppen och det är därför, ur ett förbättringsperspektiv, viktigt att komma bort från globala jämförelser.”

Benchmarken kommer att bli årligen återkommande.

Om tefficient

tefficient har internationell expertis inom effektivitetsområdet och erbjuder analys, benchmarking, konsulttjänster och coaching till telekomoperatörer och -leverantörer. Läs mer på www.tefficient.com