Ving Sverige AB

Nu startar Vings sommarkampanj "Du har ju semester"

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2015 09:42 CET

Idag går startskottet för Vings stora reklamkampanj inför sommaren 2016. Kampanjen lyfter fram den bredd av resmål som Ving erbjuder och som innefattar både klassiska charterresmål och resmål man når med reguljärflyg.

Julhelgerna och veckorna som följer är den viktigaste försäljningsperioden av resor inför sommaren. Det är under jul många svenskar har tid att planera för kommande semestrar och prata ihop sig i familjen vart man vill resa. Idag den 18 december inleds därför Vings kampanj som därefter pågår till slutet av mars.

Till kampanjen har det spelats in nya filmer i formaten 15 och 30 sekunder som vänder sig både till vuxna och familjer.

Vi har skapat en integrerad kampanj som visar att vi har resor till både klassiska charterresmål och många andra resmål utanför charterprogrammet, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving. Kampanjen är på temat ”Du har ju semester” och handlar om att man vill ha det skönt och slippa alla måsten på semestern, man unnar sig gärna lite extra och man är helt sig själv.

Kampanjtemat har Ving identifierat i Semesterrapporten, en omfattande trendspaning på temat semester och semesterresor som bygger på en mängd interna och externa undersökningar samt Vings eget Advisory Board, som består av en samling kloka människor som ger sin syn på semester och resor.

Webben är som vanligt huvudkanal och både filmer, banners och annonser ska skapa trafik till Ving.se där vi knyter ihop säcken med utförlig information om våra unika hotellprodukter och bra prisbudskap. I år kör vi mer mobil annonsering än tidigare och det blir större fokus på rörligt material, säger Claes Pellvik.

Filmerna kommer att visas hela vintern i TV4-gruppens kanaler. Printannonser kommer att visas efter nyår i DN, GP, Sydsvenskan, SvD, Metro, DI Weekend samt i lokalmedia på orter från vilka Ving har flest resenärer (Örebro, Norrköping, Karlstad, Umeå, Luleå och Jönköping). Vings filmer visas även på YouTube med start den 18 december och hela kampanjen kommer att synas med anpassat innehåll i Vings sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram.

Vings inspirationsmagasin Vings värld är också en del i kampanjen och kommer ut i mitten av januari fullspäckat med information om Vings nyheter till sommaren.

Sommarkampanjen är gemensam för hela Thomas Cook Group, och körs i 15 länder, bland annat i England, Tyskland, Belgien och Holland. Reklamfilmerna är signerade den engelska reklambyrån Albion, medan övrigt material såsom annonser och Vings värld producerats inhouse.

Foto: Vings sommarkampanj, foto Ving

Film: Se filmen genom att klicka här.

För ytterligare information, kontakta: Claes Pellvik, marknadschef Ving, telefon 0709-513032, claes.pellvik@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.