Kronlimo - Kronobergs limousineservice

Nu utmanar vi de etablerade taxibolagen i Växjö och Alvesta

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2013 13:00 CET

Kronlimo, Kronobergs limousineservice och Raskens taxi i Alvesta inleder nu ett unikt samarbete som innebär att boende i Alvesta och Växjö kan åka säker taxi till bra pris med chaufförer de känner igen från gång till gång.

- Vi har fått indikationer av allmänheten att de ibland är osäkra inför att boka en taxi. Man vill åka med ett etablerat bolag med erfarna chaufförer som har god lokalkännedom och det kan vi erbjuda, säger Björn Tisjö, en av initiativtagarna till taxiexpressen Alvesta Växjö.

- En vanlig helgkväll i Växjö finns det bortåt trettio taxibilar som står vid stationen och väntar på kunder. Vi utmanar nu dem alla genom att personifiera taxibilarna och chaufförerna, jag vill att kunderna ska säga "tjena Svenne" och hoppa in i min taxi för att de är trygga i min taxibil, tillägger Sven Rask, Raskens taxi.

Björn Tisjö och Sven Rask är inte främmande för att köra sena nätter själva då båda trivs med jobbet och gärna träffar kunder.

I början kommer det vara två bilar i trafik men vartefter efterfrågan ökar kommer fordonsantalet också göra det. Inom samarbetet finns åtta fordon, varav tre är amerikanska limousiner för den som kräver lite extra.

_______________________
Björn Tisjö