Spanska Fastigheter

Nu utökar vi på Costa Blanca – och fler spännande samarbeten är på väg!

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2013 17:39 CET

Spanskafastigheter.se har under årets inlett en rad intressanta samarbeten, vilket bland annat inkluderat uthyrning av bostäder i Marbella, internationell expandering av vår verksamhet till en rad europeiska länder, som Tyskland och Frankrike. Nu har vi skrivit kontrakt med en av de största firmorna för såväl uthyrning som försäljning av bostäder på Costa Blanca.

Detta rör sig om tusentals objekt längs Costa Blanca, från Calpe i norr och ner till La Manga (känt för svenskar då svenska landslaget i fotboll brukar förlägga sina träningsläger där) i söder.
En av världens största banker, HSBC, släppte nyligen en rapport om de bästa områdena i världen just nu att investera i en fastighet. Enligt HSBC är Costa Blanca det mest prisvärda området i Europa just nu. Men Spanien överlag hamnar högt i deras rapport, som även lyfter fram Mallorca och Malaga-området.
Costa Blanca är överlag ett område i Spanien som får allt mer uppmärksamhet i Sverige, och i april i år öppnar Norwegian lågprisflyg till Alicante från såväl Umeå som Karlstad.

Mest kända området, för svensken, på Costa Blanca är fortfarande Torrevieja och huvudstaden Alicante. Men med tiden kommer man också upptäcka att Costa Blanca har så mycket mer att erbjuda, med en fantastisk kustremsa och härliga bergsbyar, naturliga värmekällor, naturparker och en fantastiskt rik historia.

Läs mer om Costa Blanca i vår stora guide.

Denna Alicante-baserade firma kommer också att hjälpa oss att komma in, med vår databas av objekt på Solkusten, på den eftertraktade ryska marknaden. Många tror att köpstarka ryssar kan komma att mer eller mindre invadera södra Spanien i jakten på en bra investering.

Alla vill arbeta med oss i Skandinavien för tillfället. Faktum är att vår köpstarka skandinaviska marknad i kombination förtroendet man har för skandinaviska företag gör att vi sedan årsskiftet vi får nya erbjudanden varje vecka, ofta från internationellt etablerade företag. Just för tillfället ligger vi i förhandlingar med en tysk firma på Mallorca som vill erbjuda sina lyxvillor för uthyrning till låga priser. Detta är en mycket spännande produkt som vi gärna marknadsför mot Sverige. När förhandlingarna är klara kommer vi påbörja arbetet med marknadsföringsmaterial mot Sverige.

Skriv till vår huvudmäklare Anders Larsson på spanienkontoret@spanskafastighter.se för att få mer information om våra fastigheter på Costa Blanca.