Redcats Nordic

Nuova – ny postorderkatalog för 50+ från Ellos

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2003 12:01 CEST

Nu lanserar Ellos en ny modekatalog, Nuova. Med den nya kollektionen vill företaget bredda sitt erbjudande till kvinnor och män som är 50+ - en viktig grupp som stadigt växer.

Genom att lyssna på och analysera sina lite äldre kunder har postorderföretaget Redcats Nordic, som står bakom Ellos, insett att det finns ett stort behov hos målgruppen 50+ som ännu inte är tillgodosett på marknaden. Därför lanserar man nu en ny postorderkatalog, Nuova, med ett sortiment speciellt framtaget för dessa konsumenter. Den första provkatalogen nådde kunderna i förra veckan.

- Vi är verkligen glada över det första positiva mottagande som Nuova har fått hos våra kunder. Vi har även haft många besökare på den helt nya hemsidan, och ser att beställningarna ökar varje dag, säger Eric Faintreny som är VD för Redcats Nordic.

Från casual till chic i sortimentet
Nuovas sortiment kännetecknas av god formgivning, hög kvalitet och bra passform. Där finns kläder för en mängd olika tillfällen och ändamål – från casual till chic. Prisnivån är densamma som i Elloskatalogen. Den fullständiga Nuovakatalogen kommer att lanseras till vår- och sommarsäsongen 2004.

Redcats Nordic är Nordens ledande postorderkoncern med varumärkena Ellos, Josefssons, La Redoute, Catalog Mail Outlet och Enjoy. VD är Eric Faintreny. Koncernen har 1300 anställda, omsatte drygt 3 miljarder SEK inkl moms år 2002 (+ 2,3% mot 2001) och ingår i Redcats, världens tredje största postorderkoncern med 23 000 anställda i 18 länder. Redcats är i sin tur en del av den franska industrigruppen Pinault-Printemps-Redoute som är noterad på Parisbörsen. Förra året skickades 6,8 miljoner paket ut från Redcats anläggning i Borås.

För mer information, besök gärna www.nuova.se. En katalogbeställning kan göras antingen via nätet eller ring 033-720 82 00.

För vidare information vänligen kontakta:
Eric Faintreny
VD Redcats Nordic