Alfasoft AB

NVivo för Mac kan nu förbeställas

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2014 12:02 CEST

NVivo för Mac: äkta Mac-program för kvalitativ dataanalys

NVivo 10 är ledande mjukvara för analys av ostrukturerad data och är det enda program som gör det möjligt för forskare att enkelt arbeta med alla typer av data, sida vid sida. Med NVivo 10 kan forskare analysera information, inklusive intervjuer, sociala medier, video, webbsidor, bilder och data från vanliga program som Surveymonkey, OneNote och andra statistiska verktyg.

QSR International VD John Owen säger, "Forskare som är Mac-användare kommer att gynnas av NVivos effektivitet, vilket hjälper dem komma till forskningsresultat snabbare samtidigt som kvaliteten av analysen säkras. Det kommer också att ge dem möjlighet att snabbt lagra och hämta data, arbeta systematiskt med sin information, enkelt upptäcka kopplingar och säkra belägg för upptäckterna."

Han fortsätter, "I organisationer som Universitet och forskningsinstitut världen över, vinner Mac -tekniken snabbt mark och detta uppsving i Mac förekomst förväntas fortsätta. Det är vår prioritet på QSR att leverera verktyg till våra kunder som ständigt möter och överträffar deras behov, så utvecklingen av NVivo för Mac var en logisk strategi för oss."

NVivo 10 för Mac har varit under utveckling i över 12 månader och kommer att se ut som, kännas och bete sig som ett Mac-program, men kommer fortfarande vara lätt att använda och bekant för dom som idag använder NVivo på en Windows-dator.

Det är från idag möjligt att förbeställa NVivo för Mac i väntan på den officiella releasen i juni 2014. Beställning kan göras på Alfasofts hemsida.

För mer information om NVivo kontakta produktchef Gustaf Dahlberg på gustaf@alfasoft.se eller på tel. +46 (0)31 604 383.

Mediakontakt
Peter Masurat, Kontorschef Alfasoft AB,  Tel. +46 (0)31 604 380
E-mail: peter@alfasoft.se  Web: www.alfasoft.se

AB är sedan 1989 en ledande leverantör av vetenskapliga och tekniska programvaror i de nordiska, östeuropeiska och ryska länderna, Vi erbjuder kompetent vägledning vid val av mjukvara baserat på vår strategi med in-house kompetens på alla våra produkter.

Alfasoft har kontor i Sverige, Danmark och Norge.

För mer information se www.alfasoft.se eller www.alfasoft.com.