Trendimport AB

Ny ägare i Trendimport AB

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2010 09:18 CET

Med siktet inställt på fortsatt lönsam tillväxt så har Trendimport AB genomfört en ägarförändring där Silverstone AB har tecknat drygt 47% av aktierna. Aktierna säljs av de tidigare minoritetsägarna i bolaget i kombination med en nyemission. Gullringsbo Egendomar ökar samtidigt sin ägarandel i bolaget till 40%. Styrelseordförande i bolaget blir fortsatt Sture Kullman med bakgrund från detaljhandeln.

Silverstone AB är en handelskoncern som är uppdelad i olika verksamhets grenar, inom materialhantering, motorfordon, möbler samt badrumsprodukter.
Bolaget är verksamt i 28 länder via huvudkontor/lager i Ljungby, samt genom olika dotterbolag i flera länder.

AB Gullringsbo Egendomar är helägare till fastighetsbolaget Svenska Hus, skogsbolaget Forestry, Gullringsbo Industri och Handel samt 77,5% av byggbolaget MVB. Övriga tillgångar utgörs av finansiella placeringar. Svenska Hus och MVB är sammantaget ett av landets största privatägda bygg och fastighetsbolag.

– Jag ser mycket positivt på denna nya ägarbild. Vår konkurrenskraft ökar betydligt med dessa starka ägare och jag är övertygad om att vi får fortsatt goda möjligheter att utveckla våra ledande positioner på marknaden, säger Mikael Kjellman, vd, Trendimport.

För mer information kontakta:

Mikael Kjellman

VD, Trendimport AB (publ)

Tel: 08-522 168 00

mikael.kjellman@trendimport.se

Trendimport Gruppen omsatte ca 100 miljoner SEK  2009. Trendimport har haft en kraftig omsättningsökning varje år sedan starten 2003. Bolaget har ca 25st anställda fördelat i Sverige, Norge, Danmark och Kina. Idag kan du hitta Trendimports varumärken i Sverige, Norge, Danmark, Estland, Lettland, Nederländerna och Spanien. Information om bolagets respektive verksamhetsområden kan du hitta på webbplatserna: http://www.investliving.se/, http://www.tmsmotor.se/ , http://www.bathlife.sehttp://www.lifebike.se samt http://www.trendimport.se/trading