ProVoice

Ny affärsområdeschef för CMS

Pressmeddelande   •   Aug 01, 2013 11:00 CEST

Roger Bergstedt tillträder från juli i år rollen som Affärsområdeschef för vår CMS-verksamhet (Eurocredit) och innefattar bl a bolagen Eurocredit och EC Collection. Roger tar också en plats i ledningen för ProVoice-koncernen.

ProVoice-koncernen, med säte i Stockholm, är en nordisk aktör verksam inom outsourcingtjänster. Verksamheten bedrivs för närvarande i Sverige, Finland och Norge och omfattas av affärsområdena ProVoice och EuroCredit. ProVoice är idag ett av Sveriges top-10 bolag inom telemarketing samt kundtjänst-lösningar. EuroCredit är verksam inom CMS (Credit Management Services) och erbjuder allt från kreditupplysningar och fakturaköp till faktura- och inkasso-relaterade tjänster.

Roger har mångårig erfarenhet inom ledarskap, försäljning och organisationsoptimering. Detta har han gjort på ledande poster på företag som Platschef/Regional försäljningschef på Mapower Solutions AB, Sales Centre Manager Scandinavia Stena Line, VD Teleresurs i Sverige AB och Sales Director Xzakt Kundrelation AB.  Roger har även de senaste åren framgångsrikt drivit eget konsultbolag där han hjälpt företag som står inför utmaningar såsom rationaliseringsprocesser, upphandlingar och outsourcingprojekt nationellt och internationellt för att nämna några områden.

”Vår CMS-verksamhet i Sverige och Finland står inför en tillväxt- och utvecklingsperiod. Affärsområdet kommer att vara den snabbast växande delen inom gruppen och få ett tydligt fokus med Roger vid rodret. Han har en gedigen erfarenhet av de komponenterna som kommer att vara framgångsrika i det arbetet. ”, säger VD Björn Wide.

För mer information, kontakta Björn Wide på telefon 0730 630 160 eller bjorn.wide@provoice.se

ProVoice-koncernen, med säte i Stockholm, är en nordisk aktör verksam inom outsourcingtjänster. Verksamheten bedrivs för närvarande i Sverige, Finland och Norge och omfattas av affärsområdena ProVoice och EuroCredit. ProVoice är idag ett av Sveriges top-10 bolag inom telemarketing samt kundtjänst-lösningar och en av de mest lönsamma aktörerna i branschen. EuroCredit är verksam inom CMS (Credit Management Services) och erbjuder allt från kreditupplysningar och fakturaköp till faktura- och inkasso-relaterade tjänster.