LoveLab Scandinavia AB

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2010 11:05 CEST

AKTIV SINGEL

Ny arena för singlar som vill uppleva nära och äkta möten

Den 19-21 november 2010 arrangerar LoveLab AKTIV SINGEL på TOTT hotell i Visby. Det handlar om en lillsemester som pågår från fredag eftermiddag till söndag och det riktar sig till singlar mellan 35 – 55 år. AKTIV SINGEL innehåller en mix av olika aktiviteter; allt från sociala mingelövningar, föreläsningar, work­shops, musik och dans – till gemensamma aktiviteter utomhus som t ex enduro upplevelse, gutnisk mångkamp, teambildande stadsvandring i Visby eller klättring i höghöjdsbana.

-       Många människor vi mött har trots flera försök både på krogen och på dejting­sajter inte hamnat rätt när det gäller längtan efter en partner. Man saknar en mötesplats där man kan vara mer sig själv och träffa andra på ett naturligt sätt. Vi vill bidra till att skapa denna arena, säger relationscoacherna Heléne och Tord på LoveLab.

Längtan till att skapa varaktiga kärleksrelationer finns i de flesta av oss, vare sig man är singel eller lever i en relation. Detta nya och unika tillfälle ger singlar en möjlighet att lära sig mer om sig själva, träffa nya människor och ha roligt. Att kombinera dessa delar i en positiv och avspänd miljö tillsammans med likasinnade är en härlig höstinjektion för alla som vill någonting mer med sina relationer.

-       Att tryggt och kravlöst bjudas in till möten med andra personer underlättar när det gäller att bryta den distans som ofta finns mellan oss i vardagen. Vår ambition är att deltagarna ska få chansen att verkligen lära känna varandra – före, under och efter helgen. Dels via LoveLabs samtalsforum på nätet och dels genom roliga, sociala aktiviteter under helgen, säger Tord Olsson och Heléne Zachrison.

-       När det gällde val av plats föll vi för Visby och TOTT hotell - en vacker och exotisk plats där alla kan samlas, bo och äta lyxigt till ett rimligt pris.

Helgen den 19-21 november arrangeras den första i en serie av weekends för singlar med samling i Visby. AKTIV SINGEL arrangeras i samarbete med PARSHIP, TOTT Hotell, Gotland Promotion, Destination Gotland samt MCraft.

För mer information, se: www.lovelab.se/aktivsingel.

För frågor, var vänlig kontakta: Heléne Zachrison, helene@lovelab.se, 0735-46 56 10 eller

Tord Olsson, tord@lovelab.se, 070-201 14 30.

LoveLab, med relationscoacherna Heléne och Tord, föreläser regelbundet om hur man kan öka sin relationskompetens och vårda sina kärleksrelationer. De ger regelbundet kurser för såväl singlar som par och de arbetar även som coacher.  Heléne och Tord har tidigare tagit fram Relationsboxen - ett utvecklingsverktyg för hemmabruk för par som vill fördjupa sin kärleksrelation. www.lovelab.se

För mer information, se: www.lovelab.se/aktivsingel.

Tord Olsson, tord@lovelab.se, 070-201 14 30.