Fashion Networks Europe

Ny blogg till Freshnet: Icona Pop

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2012 08:37 CET

Under de senaste åren har Fashion Networks Scandinavia vuxit sig allt starkare och är idag en global mediekanal uppbyggd kring några av världens mest inflytelserika talanger inom mode. Våra sajter har blivit en mycket attraktiv miljö för människor i modebranschens centrum att verka i, och idag kan Freshnet stolt välkomna ytterligare ett tillskott av bloggar till Fashion Networks-familjen.

Icona Pop är den hyllade pop och- elektroduon som består av Caroline Hjelt och Aino Jawo som i höstas förra året släppte sin första EP “Nights Like This” och har sedan dess tagit dansgolven med storm! Men det är framför allt under våren och sommaren som Icona Pop fått sitt stora genombrott med singeln ”I love it” - där dansmusik blandas med tydliga punkinfluenser och en gungande melodi. Nu följer duon upp med deras nya poppiga singel ”We Got The World”.

Musik möter Mode: Freshnet kan nu presentera Icona Pop som nya bloggare på Freshnet. På deras blogg får du följa med bakom kulisserna, följa med på spelningar, njuta av deras musik och videos, se bilder från konserter och fester och inspireras av tjejernas fantastiska stil!

Under vår och sommaren har Icona Pop rest och spelat världen över. Och i sommar har dem synts flitigt i media samt gästat många stora evenemang. De har bland annat spelat i och med Coachella Festivalen i Kalifornien, Summerburst och Allsång på Skansen i Stockholm, Peace and Love i Borlänge och Roskilde Festivalen i Danmark.

Under den senaste tiden har tjejerna hunnit med att flyttat till New York, signerat ett rykande färskt skivkontrakt med Atlantic i USA och haft listplaceringar världen över. I höst kan du bland annat se dem som förband till Marina & the Diamonds.

Du kan nu följa Icona Pop på Freshnet, besök deras blogg redan idag:

För mer information om bloggar på Freshnet, kontakta:

Sales Executive: Magnus Fenger Krog, magnus@fashionnetworks.se

Bild: Via Universal Music Sweden.

Fashion Networks Scandinavia är en global mediekanal uppbyggd kring dagens inflytelserika bloggare inom mode och livsstil. Våra sajter erhåller de bästa bloggarna som ger besökare och företag en central punkt för att upptäcka, följa och interagera med människor i modebranschens centrum.