Hamilton Group AB

Ny bok från framgångsexperten Annika R Malmberg: ”TÄNDVÄTSKA” – UTMANA DIG SJÄLV FÖR ATT MÅ BRA

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 14:17 CEST

Annika R. Malmberg är en av Sveriges främsta framgångsexperter och förklarar i sin nya bok ”Tändvätska” hur du kan bli mer framgångsrik, oavsett vilka mål du har och om det gäller karriär eller personlig utveckling.

Annika R Malmberg är känd som en mycket inspirerande föreläsare. Hon har tränat tusentals människor till ökad personlig framgång och till konkreta resultat i karriären.

I en tid som svämmar över av mindfulness och där den utbredda uppfattningen att lösningen på många problem är att varva ner så menar Annika i sin nya bok, precis som många samtida forskare, det motsatta – den bästa lösningen kan ofta vara att göra mer istället för att göra mindre och att utmana oss själva.

Vi anstränger oss för sällan – börja brinna istället

Råden från omgivningen är många: ”Sluta stressa” –”Ta hand om dig själv” – ”Ta det lite lugnare så blir allt bra”. För vissa kanske det är rätt medicin, men för andra blir situationen värre om man sänker tempot.

Annika R Malmberg anser att ofta är anledningen till att vi inte mår bra att vi får anstränga oss för sällan, har för få utmaningar eller är frustrerade över att vi totalt kört fast. Hon tycker att vi istället ska fundera på vad som verkligen tänder vår gnista, vad vi älskar mest av allt. Vi ska fråga oss hur vi kan göra utrymme för något vi brinner för i det liv vi lever nu: ”Vem är jag och vad är viktigt för mig?”.

Känslan av framgång ger ett lyckorus

– Framgång kan självklart definieras på mängder med olika sätt och är också olika beroende på vår personlighet. En sak är jag helt säker på, och det är att när en människa upplever känslan av framgång fylls man av ett lyckorus, en känsla som är så stark och fantastisk att alla någon gång borde få uppleva den. I den här boken ska jag göra mitt bästa för att visa hur man definierar sin egen framgång och hur man tar sig dit, säger Annika R Malmberg.

– Man kan inte kalla sig framgångsexpert och skriva en bok som heter ”Tändvätska” och sedan inte ge läsaren något som inte får hen att gnistra till. Jag vet att mina råd gör skillnad, om man tar dem till sig. Jag hoppas av hela mitt hjärta att så är fallet. Alla är värda att någon gång få riktig fart på den där elden som finns inom oss alla. Och kom ihåg en sak, det är aldrig för sent, avslutar Annika.

”Tändvätska” av Annika R Malmberg Hamilton ges ut på Volante förlag den 15 november. Recensionsex skickas ut i mitten av oktober.

Annika R Malmberg AB:s erbjudande:

Vi tränar svenskt- och nordiskt näringsliv i allt från ledarskap till kundbemötande. Vi lär individer och grupper att använda kraften som uppstår när människor tar ansvar, utvecklas och samverkar. Vi tillhandahåller föreläsningar, öppna kurser, skräddarsydda interna utbildningar, observationer, coachning, böcker och webbkurser.

Våra insatser leder till:- ökad försäljning- inspirerande ledarskap- starkare samarbeten.