Powersales Communication

Ny bok ger säljare må bra-verktyg

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2015 17:29 CEST

Varför skrevs denna bok?

Ständigt kommer nya rapporter om hur arbetslivets krav och höga tempo skapar stress, oro, sömnproblem, osunda vanor, koncentrationssvårigheter m.m. Allt fler behöver medicin och balanserar på gränsen till utbrändhet eller depression. Är du säljare eller företagare är pressen extra stark. Företagets inkomster hänger ju på dig.

Vad innehåller boken?

Berättelser, metoder, verktyg och övningar som beskriver en mental metod som ger kontroll. En metod som gör att du kan skapa trygghet, lugn, glädje, energi, självdisciplin och målinriktning närhelst du vill. Med tankens kraft – det som kallas NLP (neuro-lingvistisk programmering). Och som dessutom gör dig mycket skickligare på att kommunicera.

Är denna bok viktig?

Att Sveriges säljare mår bra har plötsligt blivit angeläget. I vår kultur har det länge varit populärt att klaga på säljare; ”de bara överdriver, tjatar och luras” etc. Men allt fler inser att våra företag inte överlever utan tillräckliga inkomster. Och att det faktiskt är säljarna som ser till att företaget har dessa inkomster.

Mer om författarna nedan.

Länk till bokens hemsida, där du kan läsa ett smakprov:

Boken finns att beställa från och med den 21 maj.

Ett webinar kommer att hållas den 27 maj, då du kan diskutera med författarna.

Urban Gavelin är författare, föreläsare och managementkonsult med över tjugofem års erfarenhet av affärer på internationell nivå. Han har jobbat med försäljning, marknadsföring och affärsutveckling verksam i Stockholm, London och New York och har studerat Executive Management på Lausanne Business School samt på Institutet för företagsledning på Handelshögskolan i Stockholm.

Mobile: +46 (0)73-315 36 01

e-mail: urban.gavelin@powersalescommunication.se

Henrik Mannerstråle är författare, föreläsare och managementkonsult har under sin hela karriär jobbat med affärsutveckling och försäljning i flera internationella bolag som säljare, säljchef och verkställande direktör. Ansvarig som Key Account Manager för en årlig försäljning på drygt en miljard kronor. Henrik har en bred förståelse för hur viktig kunden är från bolag som Data General, Cap Gemini, Tektronix och Tieto.

Mobile: +46 (0)768 43 66 26

e-mail: henrik@powersalescommunication.se

webb: www.powersalescommunication.se

Vi på Powersales Communication har gedigen erfarenhet av försäljning, marknadsföring, ledarskap och kommunikation.Vi utbildar framtidens ledare, säljare och kommunikatörer.

Vi arbetar praktiskt med precision och kombinerar klassisk kunskap med det senaste från forskning inom kommunikation, psykologi och neurologi. Med små medel lockar vi fram stora resultat och omvandlar beteenden till prestationer på toppnivå.