Lacinai Communication & Performance Development AB

Ny bok med konkreta mötestips, av Antoni Lacinai och Micke Darmell

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2014 17:24 CET

Den 18e mars släpps den nya boken: "EN MASSA SÄTT ATT SABBA ETT MÖTE - Och 3x fler sätt att bygga upp det på". Boken är skriven av mötesevangelisten Micke Darmell och kommunikationsexperten Antoni Lacinai. Den innehåller över 100 konkreta tips för hur du skapar och genomför bättre mötet på jobbet.

"Det är en bok i tretal. Varje sabba-tips följs av tre nycklar, verktyg och råd för hur du ska göra istället" säger Antoni och fortsätter: "Vi är väldigt nöjda med boken. Vi ville att att skulle vara praktiskt användbar, eftersom vi vill skapa en riktig förbättring av alla internmöten runt om i landet"

Meeting Quality index visar att vi spenderar 2-4 timmar om dagen i möten. Ibland mer. 50% av dessa möten saknar tydligt syfte och mål. 33% förstår inte varför de blivit inbjudna (men går ofta ändå). 33% tycker att möten tar mer energi än det ger. Inte konstigt att så många tycker att möten är ett nödvändigt ont istället för ett strategiskt verktyg för att föra verksamheten framåt.

Boken hittar du bland annat på www.hattrickmeetings.se, bokus och på förlaget www.meetingsinternational.se

Hat trick meetings är ett samarbete mellan gr8 meetings och Lacinai Communication & Performance development AB.

Tillsammans hjälper de sina kunder att skapa bättre möten med mötesledarutbildning och föreläsning. De är aktuella med sin nya bok EN MASSA SÄTT ATT SABBA ETT MÖTE - och 3x fler sätt att bygga upp det på.

se mer på www.hattrickmeetings.se