IOGT-NTO

Ny bok om den globala alkoholindustrin

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2008 10:07 CEST

Författaren Lars Åke Augustsson kommer på Bok&Bibliotek ut med sin nya bok Globalkohol. Boken lyfter alkohol i ett internationellt perspektiv och tar upp frågor som vilka länder och företag som säljer och köper mest sprit, öl och vin - och hur den kommersiella alkoholindustrin skaffar nya och yngre kunder på de växande marknaderna i Brasilien, Ryssland, Indien och Kina.

Journalisten och nyhetsankaret Ann-Britt Ryd Pettersson intervjuar Lars Åke Augustsson på Stora Scenen på Internationella Torget på Bok&Bibliotek fredagen den 26 september kl: 18.00-18.20

Lars Åkes bok Globalkohol finns att köpa i IOGT-NTO-rörelsens monter H02:06 samt i Internationella Torgets bokhandel. Boken ges ut av Sober Förlag.

Internationella Torget på Bok&Bibliotek är ett nätverk av drygt 60 organisationer, förlag och myndigheter som tillsammans bjuder in till en spännande mötesplats för debatt och litteratur med ett globalt perspektiv. Internationella Torget har tidigare år haft bokmässans mest välbesökta scen och erbjuder även i år ett späckat program med nära 200 inslag.

Hela programmet för Internationella Torgets finns på www.internationellatorget.org

För IOGT-NTO-rörelsen och studieförbundet NBVs programpunkter se www.bistand.iogt.se

Vid frågor eller bokning av intervjutid med Lars Åke Augustsson, kontakta:

Sara Sandberg: 0733-83 83 57, sara.sandberg@iogt.se

IOGT-NTO-rörelsens Internationella Institut har samarbetsprojekt i ett tiotal länder i Östafrika, Syd- och Sydostasien samt Östeuropa. Vårt arbete sträcker sig från policyarbete och opinionsaktiviteter om alkohol och droger till organisationsutveckling, förebyggande hälsoarbete, förskoleverksamhet, utbildning och fattigdomsbekämpning.

Mer information finns på www.bistand.iogt.se

IOGT-NTO-rörelsens Internationella Institut, 435 83 Mölnlycke. Besöksadress: Metallvägen 8, Mölnlycke

tel: 031-338 28 00, fax: 031-338 04 50, e-post: info.bistand@iogt.se