Cobra Förlag AB

Ny bok om Småföretagarens verkliga vardag

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 11:23 CET

Att "starta eget" är på modet och idag finns 100-tals böcker som handlar om hur man startar och driver företag.

Men ingen av dessa böcker berättar dock om hur den verkliga vardagen för en företagare kan se ut.
D v s inte förrän nu, i den nya boken En Småföretagares Vardag

Författaren, Roland Götblad, har 60 års erfarenhet av att driva företag inom ett 20-tal olika branscher.

Att starta företag är en sak men att fortsätta att driva ett företag kan bli betydligt svårare. Efter hand riskerar man som småföretagare att dyka på problem med t ex banker och brist på rörelsekapital, konflikter med olika myndigheter, tvister i försäkringsfrågor, retroaktiva ändringar i regeringsbeslut m m.

Vid en tidpunkt då många företagare inte längre orkar strida har författaren av denna bok med outtröttlig beslutsamhet fortsatt driva frågorna, stridit med myndigheter och banker och krävt svar på sina frågor. Det är erfarenhetererna av detta, funderingar, frågor och svar som presenteras i denna bok.

Boken är lämplig som present till den som tänker starta eget och även till den som har många års erfarenhet av företagande och som kan nicka igenkännande eller förfasa sig över hur verkligheten faktiskt kan se ut.

Eller varför inte också som lärobok till våra politiker, våra olika myndigheter och beslutsfattare, statliga finansieringsbolag, arbetsförmedlingen m fl som har till uppgift att se till att Sverige fungerar som kanske ännu inte förstår vad det egentligen är som sätter käppar i hjulet för de småföretag som skall få Sverige att gå runt.

Exempel på artiklar ur boken samt innehållsregister och presentation av författaren finns på bokens hemsida: www.ensmaforetagaresvardag.se