Kreafon

Ny bok om sociala medier för företag och organisationer

Pressmeddelande   •   Jul 24, 2009 14:05 CEST

En ny bok om PR och marknadsföring i sociala medier ska hjälpa företag och organisationer att räta ut eventuella frågetecken kring bloggar, Twitter, Facebook, wikis, YouTube och annat som rör de så kallade sociala medierna.
- Syftet med boken är att ge en lättbegriplig introduktion och visa på faktisk nytta, berättar Lena Carlsson, VD på kommunikationsbyrån Kreafon som står bakom boken.

Boken ger konkreta exempel på hur företag med hjälp av sociala medier kan förbättra internkommunikationen, nå bättre kundrelationer och ökad försäljning. Strategiarbete, praktisk tillämpning och juridiska riktlinjer återfinns också i innehållet.

- Mig veterligen finns det ingen liknande bok på svenska. Visst kan det tyckas något märkligt att ge ut en traditionell pappersbok i det här högst digitala ämnet, men förhoppningen är att på så vis nå ut även till personer som är ovana vid att söka och läsa information på webben i exempelvis bloggar, säger Lena.

I boken varvas fakta med handfasta råd och intervjuer med företag som berättar som sina erfarenheter av sociala medier.

- Just nu skrivs de sista raderna och vi vill gärna komma i kontakt med ännu fler företag, stora och små, som vill dela med sig av sina praktiska erfarenheter. Hör av er till Kreafon! efterlyser Lena.

Boken om sociala medier släpps under hösten 2009 och redan nu kan man anmäla sitt intresse via Kreafons hemsida, www.kreafon.se

Mer information: Lena Carlsson, VD. Tel: 031-708 99 25,
e-post: lena@kreafon.se

Kreafon är en fullservicebyrå inom reklam och PR i traditionella och nya medier. Byrån startades 2001 av Lena Carlsson. Kontoret ligger i centrala Göteborg. Under årens lopp har byrån arbetat med kunder som Arbetsförmedlingen, Blocket.se, Brottsportalen, Dimoda, Emmaus Björkå, Göteborgs Stad, MyMission, Nordic Medical Advisor, Kahls Kaffe, Konsumentföreningen Väst, Svenska Franchiseföreningen, Trädgårdsföreningen och Vägverket.

Hemsida: www.kreafon.se Kreafonbloggen: www.kreafon.se/blog
www.twitter.com/kreafon Facebook: www.facebook.se/kreafon