NewsMachine AB

Ny bok: Praktisk handbok i modern omvärldsbevakning

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2005 09:02 CEST

Idag lanseras den första riktiga handboken i modern omvärldsbevakning. Boken ger vägledning för hur moderna sökagenter kan förenkla arbetet med att alltid vara uppdaterad med den senaste informationen från Internet.

En rad olika leverantörer av omvärldsbevakning finns idag för att automatiskt söka och sovra i nyheter på Internet. Resultatet av bevakningar är dock fortfarande inte bättre än de villkor och sökbegrepp som användaren anger. Den nya boken ger konkreta råd och exempel hur den nya teknologin kan utnyttjas tillfullo, och därmed ge bättre sökresultat.

– Handboken avmystifierar det praktiska hantverket och gör alla till superanvändare, säger Peter Braroe, grundare och vd för NewsMachine. Ambitionen är att handboken ska vara vältummad och användas i det dagliga arbetet, fortsätter Peter Braroe.

Ett praktiskt uppslagsverk för folk som redan arbetar med digital omvärldsbevakning och vill ha tips på hur man kan bli ännu effektivare i sitt arbete.

Boken ges ut av Newsmachine, men kan användas tillsammans med samtliga leverantörer av omvärldsbevakning på Internet.

Titel: Praktisk handbok i Modern Omvärldsbevakning 2005
Utgiven av NewsMachine AB 2005
Pris: 229 kronor, Användare hos NewsMachine: 99 kronor
Bandtyp: Tryckt eller som Ebok