Kreafon

Ny bok: Sociala medier – en lathund

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2010 11:26 CET

Snart släpps den första svenska handboken om sociala medier. Sociala medier – en lathund ger en lättbegriplig vägledning i Facebook, LinkedIn, bloggar och mikrobloggar. Boken ger även en inblick i sociala medier för bland annat bokmärken, dokument, film och positionering.

Steg för steg och med hjälp av tydliga illustrationer visar boken hur man startar konto på Facebook, ställer in sekretessinställningar, startar en egen blogg och så vidare. Kan vem som helst se det jag skriver på Facebook? Vad är egentligen Twitter? Hur kan man använda LinkedIn? Kan jag verkligen ha nytta av allt det här?

- På mina föreläsningar har jag mött en stor nyfikenhet kring sociala medier, men också missuppfattningar och tveksamhet. Boken bygger till stor del på många av de frågor jag fått det senaste året, berättar Lena Carlsson, VD på kommunikationsbyrån Kreafon som står bakom boken.

Boken lämpar sig för privatpersoner och kan med fördel användas som lärobok. Varje kapitel avslutas dessutom med ett avsnitt anpassat för företag och organisationer.

Boken släpps i mitten av december. Redan nu kan förbeställningar göras på www.kreafonboken.se

Mer information: www.kreafonboken.se

Kontaktperson: Lena Carlsson. Tel: 031-708 99 25
e-post: lena@kreafon.se

Kreafon är en fullservicebyrå inom reklam och PR i traditionella och nya medier. 2009 skrev Lena Carlsson den första boken på svenska om sociala medier och marknadsföring; Marknadsföring och kommunikation i sociala medier. Första upplagan har redan tryckts upp tre gånger.

Hemsida: www.kreafon.se Kreafonbloggen: www.kreafonbloggen.se Twitter: www.twitter.com/kreafon Facebook: www.facebook.se/kreafon