Graflunds

Ny bostadssida parar samman lundastudenter

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2013 13:23 CEST

En försvårande faktor för studenter som söker bostad i Lund är att många saknar potentiella rumskamrater, inte minst de som precis har antagits till en utbildning. Därför lanserar Graflunds nu en ny bostadssida som drar nytta av Facebooks sociala nätverksfunktioner för att para samman potentiella rumskamrater och lediga lägenheter i Landskrona.

-  Vi får ofta samtal från studenter som antagits till en utbildning i Lund och som efterfrågar andra att dela en större lägenhet med, säger Anitha Wretling, Informations- och kommunikationschef på Graflunds.

-  Därför lanserar vi en lättillgänglig kontaktyta som gör att potentiella rumskamrater kan hitta varandra.

Den återkommande bostadsbristen i Lund har sedan länge fått många studenter att välja att bosätta sig i Landskrona. Möjligheten att välja bland lägenheter kombinerat med lägre bostadskostnader, större boendeytor och smidiga kommunikationer lockar studenterna.

-  Det är många studenter som först tänkt sig Landskrona som en temporär lösning och sedan blivit så biten av staden att man stannat kvar hela studietiden, säger Anitha Wretling.

-  Nu ger vi studenterna det verktyg som de behöver för att kunna lära känna andra och hitta rätt rumskamrater, oavsett om de har ett tidigare nätverk eller inte.

Graflunds nya portal för att koppla samman studenter finns här:  www.facebook.com/SambohosGraflunds

Graflunds ger även studenter möjlighet att nyttja andra erbjudanden, exempelvis:

Fixa granne

Den som redan bor hos Graflunds och värvar en ny hyresgäst i Landskrona eller Markaryd får 1500 kronor i hyresrabatt. Värvar man fler, får man mer.

Inflyttarrabatt

Den som bosätter sig i Landskrona eller Markaryd får ”inflyttarrabatt” där första månaden är hyresfri och följande fem rabatterade med 1000 kronor per månad.

Mer information om dessa erbjudanden finns på: www.graflunds.se/kampanj

Graflunds, i grunden ett drygt 50 år gammalt fastighetbolag.  Idag en ren förvaltningsorganisation med fokus på bostäder. Förvaltningsvolymen omfattar fn drygt 14 200 bostadslägenheter och en mindre volym lokaler i mellersta och södra Sverige. Affärsidén är att utveckla och erbjuda bostäder till alla som väljer att hyra istället för att äga. Visionen är att bli det självklara valet av hyresvärd.