Socialdemokrater för tro och solidaritet

Ny broderskapsgrupp i sydöstra Sörmland!

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2009 14:36 CET

En ny broderskapsgrupp har startats i sydöstra Sörmland, vid ett möte i Nyköping. Förutom Nyköping ingår även Gnesta, Oxelösund och Trosa kommuner.

- Vi var 22 medlemmar här i området som alla var enskilt anslutna, som bestämde oss för att skapa en grupp för att kunna kanalisera vårt engagemang. Vi vill inte bara ha vanliga möten utan vill försöka satsa på att skapa utrymme även för andlig fördjupning, säger Bo Lindgren som valts till ordförande för gruppen. Vi vill diskutera tro och politik och kommer att börja med studier på temat Abrahams barn, om samtal och samarbete mellan judar, kristna och muslimer.

- Det är enormt roligt att vår organisation växer och att vi bildas på nya ställen, det ger oss större och större möjligheter att nå ut med vårt budskap och få genomslag för vår politik säger Lars G Linder, förbundssekreterare i Sveriges Kristna Socialdemokrater - Broderskapsrörelsen..

Bo Lindgren, ordförande för den nystartade broderskapsgruppen sydöstra Sörmland
0706212943, bogsl@telia.com

Lars G Linder, förbundssekreterare