Göteborg City Airport

Ny busslinje till Göteborg City Airport – Dagligen från Värmland, Dalsland och Trestad

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2008 15:56 CEST

Nu blir det enklare och miljövänligare att ta sig till och från Västsveriges största lågprisflygplats. Den 20 september börjar Europaresor Solstabussarna AB att trafikera Göteborg City Airport under namnet Göteborgslinjen.

Bussturen startar i Karlstad och stannar för påstigande i Grums, Säffle, Åmål, Mellerud, Brålanda, Vänersborg, Trollhättan och Uddevalla. Efter Göteborg City Airport fortsätter bussen till Göteborg Landvetter Airport.

Göran L:son Hall, VD för Göteborg City Airport, kommenterar bussförbindelsen:

- Den nya busslinjen innebär en förbättrad service för våra resenärer i den norra delen av vårt upptagningsområde. Förhoppningsvis kommer ännu fler att få upp ögonen för lågprisflyget på flygplatsen, som går till ett dussintal destinationer i Europa. Inte minst blir det en vinst för miljön när fler åker kollektivt.

Göteborgslinjen avgår dagligen från Karlstad 08.15 och anländer till Göteborg City Airport efter fyra timmar. I motsatt riktning går bussen från flygplatsen 18.00. Det finns även en morgontur som avgår från Karlstad 00.15.

Förköpspris 160-320 kr enkel resa. Barn halva priset, även ungdoms- och pensionärsrabatter.

Se www.goteborgslinjen.se för detaljerad tidtabell, priser och bokning.

Mer information:
Daniel Karlsson, informatör, Göteborg City Airport, tel 0703-618849