Coop Fastigheter AB

Ny centrumchef till Bromma Blocks

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2012 13:00 CEST

KF Fastigheter rekryterar Pauline von Troil som centrumchef till Bromma Blocks.
Paulines goda kunskap om köpcentrumbranschen och områdena konceptutveckling, konsumentbeteende, positionering och branding stärker utvecklingen av Bromma Blocks.

– Jag är mycket glad över att Pauline med sin gedigna kunskap om branschen stärker vår organisation, hon är också en mycket driven och ambitiös person som jag ser fram emot att få arbeta med, säger Helena Liljedal VD för KF Fastigheter Centrumhandel AB.

Pauline har under de senaste åren arbetat med utveckling av IKEAs olika köpcentrumbolag i Europa, Kina och Ryssland. Hon har även ett förflutet som VD/Centrumchef för Sturegallerian i mitten av 90-talet och som konsult på Centrumutveckling.

– Bromma Blocks är en mycket attraktiv handelsplats som under en tid har utvecklats till en av Stockholms populäraste. Jag ser en enorm potential för anläggningen med dess positionering. Besökarantalet är redan idag stort, och det blir en spännande utmaning att arbeta vidare med utvecklingen. Det är ett uppdrag med stort ansvar, säger Pauline von Troil.

För mer information, kontakta gärna:
Helena Liljedahl, VD  KF Fastigheter Centrumhandel AB
tfn: +46 (10)743 44 65

Pauline von Troil, tfn: +7 (917) 507 39 96

Med handeln som utgångspunkt ska KF Fastigheter vara en drivande kraft i samhällsutvecklingen, där vi både bidrar till en hållbar utveckling och skapar attraktiva marknadsplatser. Det gör vi med hjälp av vårt kunnande som byggare, förvaltare, fastighetsägare och handelsplatsutvecklare. KF Fastigheter har ett bestånd på 500 000 kvadratmeter butiksyta med ett marknadsvärde på 7,5miljarder kronor.