Empires Varumärken (C3, Salter, HoMedics, Cuisinart, BaByliss, BaByliss for Men, HMDX och The House of Marley).

Ny Certified Adviser för Empire

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2013 11:39 CEST

Empire har utsett Mangold Fondkommission AB till ny Certified Adviser på FirstNorth från augusti 2013.Empires aktie är sedan 2 maj 2011 listad på NASDAQ OMX First North Premier. Allabolag på First North måste utse en Certified Adviser vars uppgift det är attguida bolaget och säkerställa att bolaget följer marknadsplatsens regelverk.

Ny Certified Adviser för Empire är Mangold Fondkommission AB. Mangold är ävensedan september 2012 utsedd till Empires likviditetsgarant.

För ytterligare information, vänligen kontakta:Tf VD Ulf Bork, telefon: +46-733 596 871 Certified Adviser Mangold Fondkommission AB, telefon: +46 8 503 015 50

Om Empire:
Empire är ett företag som skapar, förvärvar och marknadsför hem- ochhushållsprodukter för konsument-marknaden. I sortimentet ingår hushållsprodukteroch hårvårdsprodukter, däribland varumärkena C3, BaByliss, Cuisinart, GreenPan,HoMedics, The House of Marley, Revlon och Salter. Sedan 1997 har Empiremarknadsfört perkolatorer, kaffebryggare och en mängd andra elektriska produkterför hemmabruk under varumärket C3. Empire är listat på NASDAQ OMX First NorthPremier. Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503 015 50, är Bolagets CertifiedAdviser och Likviditetsgarant.

Om Empire: Empire är ett företag som skapar, förvärvar och marknadsför hem- och hushållsprodukter för konsument-marknaden. I sortimentet ingår hem- och hushållsprodukter samt hårvårdsprodukter, däribland varumärken C3, BaByliss, Cuisinart, HoMedics, Greenpan, Salter och The House of Marley. Sedan 1997 har Empire producerat och marknadsfört perkolatorer, kaffebryggare och en mängd andra elektriska produkter för hemmabruk under varumärket C3. Företaget är sedan 2 maj 2011 listat  på Nasdaq OMX First North med Wildeco som Certified Adviser.