ProVoice

Ny CFO för ProVoice-koncernen

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2013 09:01 CEST

Under maj tillträder Katarina Ignatowicz tjänsten som CFO för ProVoice-koncernen (Provoice Holding AB med dotterbolag inom TM/CC och CMS).

Katarina har en gedigen karriär inom såväl ekonomi och redovisning som controlling. Senast kommer hon som Business Controller inom RagnSells och dessförinnan har hon haft positioner som Redovisningschef och Business Controller inom verksamheter som Nixdorf, de Laval-koncernen och Worldcom.

”Katarina har en bra bakgrund att stå på för att kunna förvalta och vidareutveckla vår ekonomifunktion, vilken ansvarar för alla våra dotterbolags redovisning och ekonomi. Inte minst kommer hon kunna utveckla bra ekonomistyrningsprocesser inom koncernen som blir till stor gagn för verksamheternas lönsamhet och övriga ekonomiska utveckling.”, säger VD Björn Wide.

Katarina rapporterar till VD och ingår i koncernledningen. Hon efterträder Minna Granroth som går vidare i sin karriär efter 6 år inom bolaget.

För mer information,
kontakta VD Björn Wide på telefon 0730 630 160 eller bjorn.wide@provoice.se

ProVoice-koncernen, med säte i Stockholm, är en nordisk aktör verksam inom outsourcingtjänster. Verksamheten bedrivs för närvarande i Sverige, Finland och Norge och omfattas av affärsområdena ProVoice och EuroCredit. ProVoice är idag ett av Sveriges top-10 bolag inom telemarketing samt kundtjänst-lösningar och en av de mest lönsamma aktörerna i branschen. EuroCredit är verksam inom CMS (Credit Management Services) och erbjuder allt från kreditupplysningar och fakturaköp till faktura- och inkasso-relaterade tjänster.