Ortivus AB

Ny CFO och VP Sales & Marketing i Ortivus AB

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 12:10 CET

Magnus Nordgren har utsetts till ny CFO för Ortivus AB. Magnus Nordgren kommer närmast från rollen som CFO för Gas Turbine Efficiency plc. Magnus Nordgren har gedigen erfarenhet inom finans, administration och affärscontrolling från ett antal bolag. Tillträde kommer att ske efter årsskiftet. Nuvarande CFO Håkan Cranning går vidare till befattning som CFO för Duroc AB.

För att stärka Ortivus internationella satsning inom den pre-hospitala marknaden för kliniskt beslutsstöd har Carl Ekvall utsetts till ny chef för Ortivus Sales and Marketing för MobiMed. Carl Ekvall kommer närmast från rollen som VD för Handelshuset Medic och dessförinnan från Neoventa Medical. Tillträde sker omgående.
För ytterligare information:
Jan B Andersson, VD Ortivus, tel. 08-446 45 00, mobil 0705-294 741, e-post förnamn.b.efternamn@ortivus.com
Besök även www.ortivus.com
Ortivus erbjuder unika lösningar genom att kombinera expertkunnande inom wireless, IT och det medicintekniska området med klinisk kompetens. Ortivus lösningar säkerställer att patienten får tillgång till rätt medicinsk behandling och kompetens omedelbart under hela vårdprocessen. Detta resulterar i bättre medicinskt utfall såväl som förbättrad effektivitet för hela vårdsystemet.
Ortivus är ett noterat bolag på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap-lista, och etablerades 1985. Bolaget är baserat i Danderyd, Sverige. Ortivus har 100 anställda i Sverige, USA, Kanada och Storbritannien. Mer än 2 600 ambulansföretag, 1 000 ambulanser och 500 vårdplatser på akutsjukhus är utrustade med Ortivus lösningar.