Trio AB

Ny CFO på Trio

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2003 11:40 CEST

Ny CFO på Trio är Risto Kettunen som sedan 1999 har arbetat på Trios finska dotterbolag Trio Network Solutions Oy och där han senast har innehaft tjänsten som VD och finanschef.

Risto Kettunen har tidigare arbetat som seniorkonsult inom Sonera med att utveckla nya affärsverksamheter. Innan dess arbetade han bland annat inom Tecnomen Oy under 17 år, senast som Vice President of Manufacturing.

" Risto Kettunen har en bred erfarenhet från telekomindustrin, vilket är en stor tillgång för Trio", säger Sverker Hannervall, VD för Trio.

Trio Network Solutions Oy är ett företag inom Trio Mobile Office Division som utvecklar och säljer Trio Mobile Office. Denna lösning erbjuder en övergång från fast till mobil telefoni, antingen direkt eller successivt. Trio Mobile Office abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och installeras av Trio som nyckelfärdiga lösningar i operatörernas nät. Mobiloperatörer som har köpt Trio Mobile Office är Telia, Telenor, Sonera, Vodafone och TDC.

För ytterligare information kontakta:

Sverker Hannervall, VD, telefon 0730-66 88 23

Om Trio
Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Ca 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Trio Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som innefattar en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem som flexibla call och contact center, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com