KappAhl

Ny chef Far East

Pressmeddelande   •   Nov 27, 2006 08:54 CET

Roland Arvidsson, 56 år, har utsetts till ny chef för KappAhl Far East med placering i Hongkong. Han har mångårig erfarenhet från produktion i textilbranschen, bland annat för H&M i Indien, Turkiet och Pakistan.

KappAhls produktion sker hos utomstående företag, varav huvuddelen kommer från Asien. De lokala inköpskontoren följer upp kvalitet, pris och hur tillverkarna efterlever uppförandekoden.

- Inköpskontoren är vår förlängda arm in i viktiga länder. Rolands erfarenhet av produktion och inköp är väsentlig i KappAhls fortsatta expansion, säger inköpsdirektör Mari Svensson.

Med tillträde direkt kommer Roland Arvidsson att ansvara för utvecklingen och ledningen av KappAhl Far East. Området innefattar inköpskontoren i Hongkong och Shanghai.

För ytterligare information, kontakta:
Mari Svensson, Inköpsdirektör, telefon 0704-71 56 21
Kajsa Räftegård, Personal- och informationsdirektör, telefon 0704-71 56 49

KappAhl Holding AB (publ)
Box 303, 431 24 Mölndal

KappAhl är en ledande nordisk modekedja med cirka 270 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi designar, marknadsför och säljer kläder för hela familjen, men riktar oss särskilt till kvinnor mellan 30 och 50 år som handlar till hela familjen. KappAhls huvudkontor och distributionscentral, som hanterar varufördelning till samtliga butiker, ligger i Mölndal, strax utanför Göteborg. Inom KappAhl arbetar cirka 3 700 personer och mer än 90 procent är kvinnor. Under verksamhetsåret 2005/2006 omsatte KappAhl 4,2 miljarder kronor med ett rörelseresultat på 530 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information om företaget finns på www.kappahl.com och finansiell information finns på www.kappahl.com/ir